HR administratör/HR generalist på deltid

Avanzera Bemanning AB / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:

För kunds räkning söker vi dig som vill arbeta med HR. Vår kund är ett framgångsrikt bolag som ingår i en av världens äldsta koncerner inom Life Science. Man är verksamma i 64 länder och har 40 000 medarbetare världen över. Arbetsplatsen är belägen i ljusa och fina lokaler i Solna. Tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt och beräknas pågå under hela 2016 med goda chanser till förlängning. Detta är en deltid på 75 %.

Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön och betald semester. Vi betalar dessutom lön innevarande månad.

Publiceringsdatum
2016-03-14

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i det nordiska HR teamet och arbeta i en internationell miljö. Främst arbetar du med administration och HR relaterade projekt, men även stöttning till chefer och anställda i organisationen. Du kommer få arbeta brett då det är mycket som händer, bland annat integration av nytt bolag. Exempel på arbetsuppgifter:

• Uppdatera och underhålla HR systemet
• Administrera kontrakt vid nyanställningar
• Hålla i introduktion av nyanställda
• Uppdatera personalhandbok samt policys

Du kommer ha många interna kontakter med chefer och anställda samt externa kontakter såsom moderbolagets HR team, fackliga representanter, externa samarbetspartners m.fl.

Bakgrund
Vi ser att du har högskoleexamen inom personal eller motsvarande samt 1-3 års erfarenhet inom HR administration. Du är van att arbeta både på svenska och på engelska och är van att formulera dig i text. Vidare har du generellt goda IT kunskaper med vana av Officepaketet.

Vi fäster stor vikt vid din personlighet och attityd. Det är viktigt att du är självgående samtidigt som du har lätt att samarbeta tätt med kollegor. Du är van att strukturera ditt arbete, men är flexibel när det dyker upp ad hoc uppgifter.

Bemanning med personligt engagemang:

Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Varaktighet, arbetstid
Deltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-30
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 705
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lisa Karbelius 08-545 28 303

Företag
Avanzera Bemanning AB

Adress
Avanzera Bemanning AB
Box 853
10137 Stockholm

Kontorsadress
Box 853, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2722431

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera Bemanning AB: