HR administratör, Gävle

Lantmäteriet / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lantmäteriet i Gävle, Sandviken, Söderhamn, Falun, Bollnäs eller i hela Sverige

Vill du utveckla morgondagens Sverige och bidra till samhällsnyttan?
Lantmäteriet finns i hela landet och arbetar i teknikens framkant. Vi ansvarar för fastighetsindelningen i Sverige och försörjer samhället med information om geografi och fastigheter samt bidrar till hållbart samhällsbyggande och ekonomisk utveckling.
Hos oss får du utvecklas i en viktig samhällsfunktion där din kompetens och ditt engagemang är vår främsta resurs. Lantmäteriet är platsen för dig som vill växa!Du kommer att ingå i Lantmäteriets HR-enhet och där samarbeta med HR-enhetens personal men också med övriga medarbetare och chefer inom Lantmäteriet.
HR-enheten präglas av en tydlig arbetsgivarroll, att arbeta verksamhetsnära och proaktivt.


Publiceringsdatum
2017-11-17

Dina arbetsuppgifter
I rollen som HR administratör kommer du att arbeta brett inom HR-området och dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta administrativt stöd till HR-enheten.
Exempel på arbetsuppgifter är:
• Hantera och granska anställningsunderlag. Samt vid behov föra dialog med chef och Statens Servicecenter kring dessa frågor.
• Hantera rekryteringsadministration t.ex. publicering av annonser
• Ge support till Lantmäteriets medarbetare och chefer via t.ex. HR's mailbrevlåda
• Hantera stickprovskontroller av reserelaterade och andra utlägg och förmåner
• Genomföra, utveckla och ansvara för processen kring uppföljningssamtal med medarbetare som slutat sin anställning på Lantmäteriet
• Vara delaktig i framtagning och bearbetning av HR- och lönestatistik

Kvalifikationer
För rollen krävs avslutad gymnasieutbildning. Meriterande är eftergymnasial utbildning inom personalområdet eller administration.
Du har god erfarenhet av administrativt arbete inom HR och/eller lön, samt datorvana och mycket god erfarenhet i Officepaketet (speciellt Excel). Meriterande är om du har vana av lönesystemen Heroma eller Palasso.
Dina egenskaper
Som person vill vi att du:
• är strukturerad
• är utåtriktad, kommunikativ samt har förmågan att arbeta både självständigt och i samarbete med andra.
• är serviceinriktad d.v.s. har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra
• har förmåga att hålla många bollar i luften samtidigt
Du är en duktig och driven administratör som även tar initiativ till förbättringar.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Kontaktuppgifter
Om du vill veta mer så kontakta gärna Kristina Haag, Sektionschef HR, telefon 026-63 38 36, kristina.haag@lm.se.
Fackliga företrädare för Lantmäteriakademikerna/SACO; Anna Forsberg, telefon 026-63 33 79, anna.forsberg@lm.se och för ST inom Lantmäteriet, Inggerd Holmberg, telefon 026-63 31 22, inggerd.holmberg@lm.se.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Övrig information
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Individuell lön enligt överenskommelse.
Tjänsten kan innebära visst resande inom Sverige.Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Du följer väl oss på Facebook och LinkedIn?

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-08
Ange följande referens när du ansöker: 302-2017/5805
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
LANTMÄTERIET

Adress
LANTMÄTERIET
Lantmäterigatan 2C
80182 Gävle

Kontorsadress
Lantmäterigatan 2C

Jobbnummer
3809410

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lantmäteriet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lantmäteriet: