Hjälpmedelskonsulent till Hjälpmedelscentralen Kundservice

Landstinget Dalarna, LD Hjälpmedel / Sjukgymnastjobb / Borlänge
2015-03-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Hjälpmedelskonsulent till Hjälpmedelscentralen Kundservice" (publicerad 2015-03-13) ⬅️


Visa alla sjukgymnastjobb i Borlänge, Falun, Gagnef, Säter, Leksand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget Dalarna, LD Hjälpmedel i Borlänge, Falun, Avesta, Mora eller i hela Sverige

LD Hjälpmedels uppdrag är att genom hjälpmedel, habiliterings- och rehabiliteringsstöd, rådgivning, konsultation, information samt tolktjänst, bidra till bästa möjliga livssituation för personer med funktionsnedsättning. Vi är cirka 160 medarbetare och samarbetar med primärvård, specialistsjukvård och Dalarnas kommuner.

Kundservice ansvarar för den första kontakten när kunder ringer eller besöker Hjälpmedelscentralen. Vi har en visningsmiljö och butik där vi möter våra kunder samtidigt som vi via telefon ger råd och stöd till kunder med olika behov.

Publiceringsdatum
2015-03-13

Arbetsuppgifter
Då en av våra sjukgymnaster är föräldraledig behöver vi en vikarie för att möta de allt högre krav som ställs på personlig rådgivning och information till våra kunder. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att ge råd och information i vår butik och visningsmiljö samt via telefon och webb. Du kommer också att arbeta med utbildningar och information kring hjälpmedel samt utveckling och marknadsföring av visningsmiljö och butik. I arbetsuppgifterna ingår också administration så som t ex orderhandläggning efter rådgivning. I kundservice finns idag även arbetsterapeut, sjukgymnast och assistenter som arbetar både mot förskrivare och patient/brukare. Kundservice arbetar i nära samarbete med övriga avdelningar inom LD Hjälpmedel.

Placeringsort är Borlänge. Arbetet innebär resor i länet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är leg sjukgymnast/fysioterapeut eller leg arbetsterapeut. Datorvana och B-körkort är ett krav. Meriterande är erfarenhet av behovsbedömning och utprovning av hjälpmedel.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att vara framgångsrik i arbetet behöver du ha en utpräglad servicekänsla, gott bemötande och förmågan att sätta kunden i centrum. Du är lyhörd för kundens behov och har ett konsultativt arbetssätt. Du har lätt för att samarbeta samt är noggrann och strukturerad.

ÖVRIGT
Landstinget Dalarna verkar för en drogfri arbetsmiljö och tillämpar därför bland annat obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Av administrativa skäl kan vi tyvärr inte ta emot ansökningar via mail.

Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100% Vikariat med eventuell möjlighet till förlängning. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enl ök., upphör: 2015-12-31 .

Ersättning
Månadslön .

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-30
Ange följande referens när du ansöker: 241/15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hanna Gullskog, Avdelningschef 0243-49 76 53 hanna.gullskog@ltdalarna.se

Facklig kontakt
Helene Almqvist, SACO 0243-49 76 48

Företag
Landstinget Dalarna, LD Hjälpmedel

Adress
Landstinget Dalarna, LD Hjälpmedel
Box 946
78129 Borlänge

Kontorsadress
78129

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2204476

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget Dalarna, LD Hjälpmedel

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget Dalarna, LD Hjälpmedel: