Hjälpmedelscentrum i Halland söker en Inköpare

Region Halland, Hjälpmedelscentrum / Inköpar- och marknadsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Halland, Hjälpmedelscentrum i Halmstad, Varberg, Kungsbacka eller i hela Sverige

Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 900 medarbetare inom 370 olika yrken alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas Vi KAN, där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.

Hjälpmedelscentrum (HMC), Region Halland är regionens och kommunernas service- och specialistenhet för funktionshindrades hjälpmedel. Vi arbetar länsövergripande med såväl utbildning/information, konsultation, inköp, lagerhållning samt teknisk service av dessa hjälpmedel. HMC hyr ut eller säljer dessa produkter. Verksamheten har en egen nämnd, Hjälpmedelsnämnden, som representerar HMCs kunder.

Vi söker nu en inköpare med placering i Halmstad. Du kommer att välkomnas av en driven och kompetent grupp med högt i tak.


Publiceringsdatum
2018-12-19

Arbetsuppgifter
I rollen som inköpare jobbar du främst med:
• Inköp av hjälpmedel och nutrition
• Leverantörskontakter
• Prissättningsarbete
• Ekonomiska rapporter
• Delta i upphandlingsarbete
• Delta i avtalsuppföljningar
• Faktura avstämningar
• Registervård

Arbetet sker i nära samarbete med andra professioner inom Hjälpmedelscentrum samt leverantörskontakter.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet från arbete som inköpare. Goda kunskaper och erfarenhet av att ha jobbat med kalkylprogram såsom Excel är ett krav liksom att du ska ha bra allmänna datakunskaper. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i svenska språket tal och skrift. Slutligen vill vi att du som lägst har en genomförd gymnasieutbildning, gärna då
med inriktning ekonomi.
Har du kunskap eller tidigare erfarenhet av att ha arbetat med hjälpmedel är det meriterande. Meriterande är även kunskap om Sesam 2 samt erfarenhet av arbete med logistik.

Som person är du noggrann, har ett strukturerat arbetssätt och god samarbetsförmåga. Vidare ser vi att du är flexibel då man i rollen som inköpare kan få rycka in och hjälpa till inom andra områden inom Hjälpmedelscentrum. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Välkommen in med din ansökan!

ÖVRIGT
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-07
Ange följande referens när du ansöker: ADH 132/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Henrik Lindstedt 035-16 43 50
Therese Schüler 035-16 43 13

Företag
Region Halland, Hjälpmedelscentrum

Adress
Region Halland, Hjälpmedelscentrum
Box 517
30180 HALMSTAD

Kontorsadress
30185 Halmstad

Jobbnummer
4518380

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Halland, Hjälpmedelscentrum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Halland, Hjälpmedelscentrum: