Helpdesktekniker till ett väletablerat företag i Solna

WiseIT Konsult AB / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos WiseIT Konsult AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-11-17

Dina arbetsuppgifter
I rollen som supporttekniker kommer du ansvara för hantering av incidenter och problemlösning på klientnivå så att verksamheten kan fungera optimalt. Uppgifterna omfattar både hård- och mjukvara samt telefonilösningar. Ärendena gäller allmänna problem kopplat till exempelvis Active Directory, Outlook eller anslutning till nätverk, samt avancerad teknisk felsökning i branschspecifika system. Ditt främsta arbetsredskap kommer att vara telefon då du tar inkommande samtal från slutanvändare. Lösningsgraden är hög och du kommer att lösa de flesta av de ärenden som kommer in direkt över telefon, via mail eller fjärrstyrning.

Din placering blir i nybyggda fräscha kontorslokaler med trevlig miljö i Solna, norr om centrala Stockholm. Trevliga kollegor får du också, 15 stycken närmare bestämt.
Du kommer att vara anställd hos oss på Wise IT och jobba som konsult ute hos vår kund. Vi värnar om vår personal och arbetar aktivt med utveckling av våra konsulter. Exempel på vad vi kan erbjuda dig?
Friskvårdsbidrag, check. Kollektivavtal, check. Möjlighet att ta cert inom ex. MS eller Cisco, check. Skaffa dig erfarenhet och kontakter från olika företag och branscher, check.

Utbildning och erfarenhet
För att lyckas i denna roll tror vi att du har:
• Erfarenhet av IT-support och telefoni
• Van att navigera i Windowsmiljö
• Koll på Office paketet
• Erfarenhet av Active Directory
• En pedagogisk ådra och kan förklara på ett lättbegripligt sätt
• En mogen och social personlighet
• Viljan att lära dig nya kunskaper och är driven.

Har du frågor angående denna tjänst kontakta Malin Reisner på malin.reisner@wiseit.se eller telefon 076-000 18 04.
Välkommen med din ansökan!

Sökord: supporttekniker, helpdesk, help desk, it tekniker, IT, IT-tekniker, it-technician, Windows, 1st-line support, First-line, 1stline, firstline, first line, konsult, consultant, Wise IT, servicedesktekniker, servicedesk tekniker, service desk tekniker, Tekniskt intresse, Active Directory, Exchange, Felsökning, Kundtjänst, supporttekniker, support technician, 2nd line, 2ndline, secondline, second line.

Om företaget
Som Wise IT-konsult har du en trygg anställning hos oss och jobbar på olika uppdrag ute hos våra kunder. Uppdragen är oftast långa, upp emot ett halvår eller ett år och ibland ännu längre. Hos oss har du har en konsultchef som tillsammans med dig arbetar för att du ska trivas och bli framgångsrik på dina uppdrag. Din konsultchef kommer exempelvis att hjälpa dig med din personliga och kunskapsmässiga utveckling, kanske vill du bli certifierad t ex inom något Microsoft eller Cisco område. Vi är måna om att all vår personal mår bra på alla plan och erbjuder därför även ett generöst friskvårdsbidrag. Bland annat har vi avtal med Fitness24seven för gymkort men givetvis kan du välja den träningsform som passar dig bäst. Självklart har vi kollektivavtal också. Så vad säger du? Är det dig vi väntar på?

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-31
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1370
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Reisner
Anne Eklöf

Företag
WiseIT Konsult AB

Adress
WiseIT Konsult AB
Sveavägen 13, 1 tr
11157 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 13, 1 tr, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2532926

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från WiseIT Konsult AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos WiseIT Konsult AB: