Helpdesktekniker med EDI-kunskaper

TechTeam SQM / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TechTeam SQM i Göteborg, Alingsås, Borås, Trollhättan, Båstad eller i hela Sverige

TechTeam erbjuder kompletta tjänster och lösningar inom IT Service Management. Vår verksamhet omfattar alla tjänster som krävs för att supportleveransen ska fungera smidigt och kostnadseffektivt. Vi arbetar med uthyrning av konsulter, verksamhetsutveckling och outsourcinglösningar för Servicedesk. TechTeam grundades i USA 1979 och vi är 2500 kollegor i USA och Europa. I Sverige är vi drygt 270 anställda. Vi är ett snabbt växande företag och vår företagskultur präglas av högt tempo, servicetänkande, problemlösning och prestigelöshet. Vi arbetar tillsammans för att skapa nöjda kunder, en bra stämning och nya möjligheter. Företaget är under stark tillväxt och det finns stora möjligheter, både i Sverige och internationellt, att vara delaktig och påverka. Våra nyckelord är skicklig, engagerad och pålitlig.

Vi söker en helpdesktekniker med EDI-kunskaper till en av våra kunder i Alingsås.

Du får.
Vi erbjuder våra konsulter ett kompetensutvecklingsprogram och möjlighet att ta Microsoft-certifieringar där TechTeam bekostar litteratur och certifieringsförsök. Genomförd certifiering medför
lönepåslag. Anställningsformen är tillsvidare och du har betald förskottssemester och fast månadslön, även mellan uppdrag. Trevliga arbetskamrater, en chef som är lätt att nå och sociala
aktiviteter är också en del av vardagen hos oss.

Publiceringsdatum
2007-11-14

Dina arbetsuppgifter
Som helpdesk-teknikerär du kundens första kontakt och ger support till användare via telefon och e-mail. Dina uppgifter blir att lösa problem av varierande svårighetsgrad men också att
dokumentera och delge dina teamkollegor av din kunskap och erfarenhet.Tempot är varierande och fokus ligger på att ge god och tillförlitlig service.

Din kompetens och bakgrund

Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med helpdesk/IT-support. Det är ett plus om du har eftergymnasial utbildning med IT-inriktning, men erfarenhet av arbete i helpdesk eller liknande
arbete är av större vikt. Vi ser gärna att du har vana av att logga ärenden i ärendehanteringssystem och har erfarenhet av remoteverktyg.

Kompetensmässigthar du goda kunskaper och erfarenhet av att arbeta med följande system/applikationer:

 
• Microsofts produktfamilj- främst OfficepaketetsamtWindows 2000/XP
• Meddelandehantering genom EDI
• SAP
Har du även kunskaper inom ISDN, SNIX, X.25, X-Line, TPC/IP samt protokollkunskaper inom http, https, oftp, ftp, Internet, x-400 är det meriterande. 

För att trivas i konsultrollen har du en positiv inställning till nya miljöer och arbetskamrater och har lätt för att sätta dig in i arbetsuppgifter och processer. Du har ett genuint intresse
för IT/teknik och av att bistå användare med problemlösning. Du är kommunikativ och talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat. Ytterligare språkkunskaper inom något av de
nordiska språken är ett stort plus. 

Din ansökan
Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så snart du kan. Varmt välkommen med din ansökan!

 

Anställningstyp/arbetstider
Tillsvidare heltid

Ersättning
Fast månadslön

Så ansöker du
Ansök via vår Webb-plats:
https://sqm.easycruit.com/vacancy/application/130056/28733?channel=amv&iso=se

Sista ansökningsdag 2007-12-14

Företag
TechTeam SQM
17223 Solna

Jobbnummer
54648

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TechTeam SQM

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TechTeam SQM: