Helpdeskmedarbetare - Alingsås

InfoCare Service AB / Supportteknikerjobb / Alingsås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Alingsås, Ale, Vårgårda, Lerum, Bollebygd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos InfoCare Service AB i Alingsås, Vårgårda, Borås, Trollhättan, Göteborg eller i hela Sverige

InfoCare är störst i Norden på support inom IT-infrastruktur och därmed en stor leverantör av konsulter och service till våra kunder. Förutom gedigen erfarenhet och kompetens från branschen kan vi erbjuda certifieringar för den som har motivationen, viljan och engagemanget för att utvecklas inom företaget.

VI SÖKER DIG SOM DRIVS AV ATT GE UTOMORDENTLIG SERVICE OCH SOM ÄR LÖSNINGSORIENTERAD!

För kunds räkning letar nu InfoCare efter helpdeskmedarbetare på 1st line nivå. Uppdrag startar omgående och arbetsplatsen är placerad i centrala Alingsås.

TJÄNSTEN
I rollen som helpdeskteknikerförväntas du besvara och lösa inkommande samt utgående ärenden gällande varierande tekniska problem. Den tekniska mijön är mycket varierande, där alla produkter som ingår i en kontorsmiljö kan förekomma, t.ex. laptops, desktops, mobiltelefoner och surfplattor med tillhörande mjukvara och applikationer. Det är mycket viktigt att du kan beskrivatekniska lösningar till slutanvändaren på ett vardagligt sätt.

PERSONLIGA EGENSKAPER
I tjänsten kommer du hjälp personer med olika nivå på teknisk kunskap samt olika sorters människor, detta ställer krav på att du är mycket serviceminded, tänker på bemötandet påverkar slutanvändaren samt att vara mycket lyhörd för användarnas ärenden. Arbetsuppgifterna svårighetsgrad varierar stort vilket kräver fokus även vid arbetstoppar.För att lyckas förutsätter vi att du är bra på att lyssna på och tolka människor, noggrann samt att du tar ansvar för dina åtaganden.

DIN BAKGRUND
IT-utbildning från YH/KY eller gymnasium är meriterande. Stor vikt läggs på intresse, attityd, motivation och personlighet. Det är meriterande med arbetserfarenhet från serviceyrken samt intresse för IT/teknik, Du behöver ha minst 6 månaders erfarenhet från 1st line support/servicedesk/helpdesk eller liknande sedan tidigare. Mycket goda kunskaper i svenska är ett krav samt goda kunskaper i engelska.

ERFARENHET INOM DESSA KOMPETENSOMRÅDEN ÄR MERITERANDE:
WindowsOS (7/8/10)
macOS
MS Office - Word/Excel/Powerpoint
Felsökning av PC/Stationär/Desktop/Surfplattor/Mobiler/
Felsökning av nätverk (LAN, WLAN m.fl.)
Någon typ av ärendehanteringssystem

DETTA UPPDRAG INGÅR I INFOCARES KONSULTVERKSAMHET, DÄRMED KOMMER DU BLI ANSTÄLLD AV INFOCARE OCH UTHYRD TILL KUND. ANSTÄLLNINGEN ÄR PÅ HELTID OCH TILLSVIDARE MED INLEDANDE PROVANSTÄLLNING.
Vid anställning kommer utdrag ur belastningsregistret att ske.

UPPDRAGET STARTAR SÅ SNART VI HAR HITTAT RÄTT MEDARBETARE, MED HÄNSYN TILL EVENTUELL UPPSÄGNINGSTID.

InfoCares mål är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag, där både vi, kund och kandidat är nöjda med affären.

Har du frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att skicka dessa till ansvarig rekryterare.

I denna rekrytering undanber vi oss vänligen all rekryteringshjälp.

VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!



Mer informasjon

Varaktighet, arbetstid
Enligt överenskommelse Enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2018-02-23

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-25
Ange följande referens när du ansöker: 49059
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Farid Dadsetan Jobb.SE@infocare.com

Företag
InfoCare Service AB

Adress
InfoCare Service AB
Stationsgatan
16867 Alingsås

Kontorsadress
Stationsgatan 441 30 Alingsås

Jobbnummer
3983811

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från InfoCare Service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos InfoCare Service AB: