Helpdesk tekniker Karlstad

InfoCare / Supportteknikerjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos InfoCare i Karlstad, Örebro, Skövde, Ludvika, Vänersborg eller i hela Sverige

InfoCare söker en IT-tekniker inom helpdesk till Karlstad. I din roll kommer du att arbeta brett med supportfrågor i ett team och rapportera mot din teamledare. Servicedesk-teknikernas primära ansvar är att bevaka att alla kanaler för inkommande ärenden är tomma, användaren skall få svar så fort som möjligt och få respons att ärendet är mottaget. Vid incidenter som inte kan lösas direkt, förmedlas incidenten eller ärendena vidare till "Second eller Third Line Support" eller annan gruppering i ärendehanteringssystemet. Varje ärende prioriteras och kan eskaleras inom både Beställar- och Leverantörsorganisationen enligt en förutbestämd rutin.

Publiceringsdatum
2016-08-15

Dina arbetsuppgifter
I rollen som IT-tekniker, inom servicedesk, är dina huvudsakliga arbestuppgifter:

• Support via mail, telefon och fjärrstyrning, även på plats-support kan förekomma
• Registrera alla ärenden i ärendesystem enligt instruktion (användare, ärendebeskrivning, prioritet och ärendeklass).
• Fastställa om ärendet är en request, incident eller annan kategori.
• Genomföra inledande felavhjälpning och försöka lösa ärendet.
• Dokumentera ärendet och ev. lösning.
• Delegera ärendet vidare enligt upprättad process.
• Informera användarna om status i ärenden

Kvalifikationer
• Mycket viktigt du har hög socialkompetens med god samarbetsförmåga
• Pedagogisk med en tydlighet som gör att slutanvändarna förstår dina instruktioner per telefon
• Minst 3 månaders erfarenhet (heltid) av att ge teknisk support i telefon
• Microsoft-Plattformar, AD hantering, Windows klientoperativsystem.
• Skall kunna avhjälpa fel och/eller ge en felanalys för applikationer såsom Office-paketet, outlook, internet explorer samt andra förekommande applikationer.
• Skall kunna omvandla tekniska lösningar till vardagligt språk i både tal och skrift.
• Skall kunna flytande Svenska och Engelska i både tal och skrift.
• Vana vid dokumentation

Meriterande

• Erfarenhet av IT inom kommunal verksamhet
• Erfarenhet från servicedesk med fler än 300 slutanvändare
• Erfarenhet/Kurs/Certifiering inom MAC
• Kunskap i något nordiskt språk

För att trivas som helpdesk tekniker på InfoCare Proffs IT är det viktigt att du har ett stort intresse för IT och teknik, är stresstålig, och gillar att ge support, samt att du kan arbeta självständigt. Du har en utpräglad social förmåga och är serviceinriktad, och flexibel. Du kommer att vara anställd av InfoCare Proffs IT och arbeta ute på kundföretaget.
Om Du känner igen dig i ovanstående beskrivning så ber vi Dig söka omgående. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Välkommen med din ansökan!

Eventuella frågor skickas till
Vi undanber oss vänligen all rekryteringshjälp!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-26
Ange följande referens när du ansöker: 290/249
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Infocare Proffsit@infocare.se

Företag
InfoCare

Adress
InfoCare
65221
65221 1780

Kontorsadress
Gjuterigatan 3

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2993827

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från InfoCare

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos InfoCare: