Helloy söker en ekonomiassistent på deltid!

Helloy Nordic AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helloy Nordic AB i Stockholm

Publiceringsdatum
2014-11-05

Om företaget
Helloy skapar ordning i en komplicerad och fragmenterad värld av onlinemarknadsföring. Företaget sammanför små och medelstora företag i Norden med sina kunder på det mest kostnadseffektiva sättet genom marknadens främsta helhetslösning för att få nya kunder via nätet. Detta gör Helloy genom en toppmodern teknisk lösning som löpande optimerar marknadsföringen och visar svart på vitt hur kundens investering lönar sig. Helloy letar nu efter fler energiska, positiva och ambitiösa personer som får möjlighet att arbeta på ett ungt, drivet och entreprenöriellt företag.

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomi- och löneassistent hos Helloy arbetar du som ekonomiansvarigs högra hand. Du får eget ansvar över stora delar av ekonomiarbetet, från den löpande bokföringen till bokslut, moms- och skattedeklarationer och rapportering. I arbetsuppgifterna ingår ansvar för fakturering, kund- och leverantörsreskontra, inbetalningar, avstämningar, kvittohantering och övrig löpande bokföring. Förutom detta ingår även ansvar för ca 20 tjänstemannalöner varje månad. Vi använder Vismas programvaror för ekonomi- och lönehantering samt Excel.

Då bolaget växer får du möjlighet att vara med och påverka processer inom ekonomiarbetet och möjlighet att utvecklas i rollen. Du rapporterar till företagets CFO, och bistår med underlag för budgetering och likviditetsplanering.

Tjänsten är på 40% av heltid och kan komma att växa i takt med att företaget växer.

Formella krav:
Vi söker dig som nyligen har tagit examen inom företagsekonomi med inriktning redovisning. Tjänsten kräver att du tidigare har arbetat extra med löpande ekonomiarbete och löner, dock får du en gedigen introduktion i början av anställningen. Du har tidigare erfarenhet av något/några ekonomi- och lönesystem. Vi förutsätter att du är en van användare av Excel och att du håller en hög språklig nivå.

Som person är du framåt, noggrann och har en lösningsfokuserad och positiv inställning till ditt arbete. Du trivs med en social och öppen arbetsplats och gillar utmaningar! Vi kommer att lägga stor vikt vid din personlighet i urvalsprocessen.

Övrig information
Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Fast lön
Kontakt: Peter Weibull, jobb@helloy.se , 08-120 10 290

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.

sökord: ekonomiassistent, ekonomi, reskontra, leverantörsreskontra, ekonom, visma, hogia, bokföring, kontoavstämning, administration, kontorist, administratör

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Deltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: 2
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb@helloy.se

Kontakt
Peter Weibull, CFO 08-400 256 60 jobb@helloy.se

Företag
HELLOY NORDIC AB

Adress
HELLOY NORDIC AB
Hornsgatan 166
11726 Stockholm

Kontorsadress
Hornsgatan 166
Stockholm
Visa på karta

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-400 256 60
E-postadress: info@helloy.se

Jobbnummer
2056700

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helloy Nordic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helloy Nordic AB: