Hej löneadministratör!

Bräcke Diakoni / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bräcke Diakoni i Göteborg, Mölndal, Lerum, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Vi är Bräcke diakoni, en av Sveriges största idéburna aktörer inom vård och omsorg - och vi vill göra hela samhället medmänskligare.

På det viset är vi lite speciella. Och antagligen du också.

Nu finns det möjlighet att bli en del av vårt HR-team som jobbar med att driva HR-arbetet framåt inom Bräcke diakoni. Vi är fyra löneadministratörer och fem HR-specialister som jobbar nära tillsammans, men med mycket eget ansvar.

Och du! Bor du på Hisingen får du nära till jobbet, för vi har vårt huvudkontor i Bräcke.

Publiceringsdatum
2019-04-09

Dina arbetsuppgifter
Som löneadministratör arbetar du brett med hela löneprocessen och HR-administration. I arbetet ingår bla att registrera och bearbeta löneunderlag, göra löneberäkningar och kontroller. Du ansvarar för all löpande administration kring anställningar, frånvaro, arbetsgivarintyg, sammanställning och bearbetning av lönestatistik mm. Vi äger vår löneprocess själva och vill digitalisera vårt arbete som mycket som möjligt. Därför bytte vi för ett halvår sedan lönesystem till Aditro Lön och fortsätter nu att utveckla våra arbetssätt.

Du kommer självständigt få ta hand om löneprocessen för ca 300 personer som jobbar i olika delar av vår verksamhet. Det kan vara en vårdcentral, ett äldreboende eller ett HVB-hem.

I vårt lilla team finns det alltid en kollega att fråga och samtidigt har du har möjligheten att påverka arbetssätten och utveckla din roll. När du är varm i kläderna kommer du också få arbeta med någon av våra övriga processer, till exempel pensioner eller försäkringar.

Kvalifikationer

För att trivas som löneadministratör behöver du gilla att kombinera ett administrativt arbete med serviceriktade uppgifter. I ena stunden arbetar du med siffror och kontroller som kräver hög noggrannhet, struktur och tålamod. I nästa stund svarar du på en fråga från en chef eller en medarbetare kring ett kollektivavtal och då behöver du vara kommunikativ och pedagogisk.

Känner du igen dig i beskrivningen? Har du dessutom en examen från KY/YH-utbildning inom lön och är en van dator- och systemanvändare så sök till oss. Här får du en möjlighet att bli del av en organisation som gör skillnad!

Anställningsvillkor
Tjänsten är på 80% och en 1-årig visstidsanställning.

Låter det intressant?

Välkommen att ringa vår HR-chef Bodil Takvam på 0702-632291.
Vänta inte med att skicka in din ansökan, vi är nyfikna på alla som söker och kallar löpande till intervju. Sista ansökningsdag är 26 april.

Varaktighet, arbetstid
80%. Tillträde: Snarast eller enligt övenskommelse Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-26
Ange följande referens när du ansöker: 2019/60
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Bodil Takvam, HR chef 0702-632291

Företag
Bräcke diakoni

Adress
Bräcke diakoni
Bräcke Västergårdsväg 5
41877 Göteborg

Kontorsadress
Bräcke Västergårdsväg 5

Jobbnummer
4720543

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bräcke Diakoni

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bräcke Diakoni: