Head of Sales till Consulting IT i Göteborg

Novare Interim & Recruitment AB / Säljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Novare Interim & Recruitment AB i Göteborg, Jönköping, Älmhult, Motala, Malmö eller i hela Sverige

Vårt motto är att behandla våra kunder, anställda och varandra på samma sätt vi själva vill bli behandlade på. Det är inte så svårt när man tänker på det. Det gäller bara att varje dag vara beredd att göra "det lilla extra".

Vi anser att om vi ska kunna leverera tjänster av högsta kvalité så måste vi ha engagerade medarbetare som brinner för och känner stolthet för sitt arbete. Vi vet att det vi investerar i våra medarbetare investerar de i våra kunder. Samarbetet ska bygga på förtroende och vår målsättning är att ConsultingIT skall vara det självklara valet i form av Partner och Arbetsgivare.

Vi kommer aldrig vända ryggen åt något för att det är jobbigt. Vi kommer aldrig skylla på att kunden inte förstår. Vi kommer aldrig acceptera annat än 100% av varandra.

Vi kommer ALLTID finnas här för våra kunder, partners och medarbetare.

Novare Interim & Recuritment söker dig som vill vara del av Consulting ITs fortsatta tillväxt. I den sprillans nya rollen som Head of Sales blir du första person in i Göteborgsregionen med ansvar för att etablera verksamheten i Göteborg och forsätta driva den framgången som bolaget har i Stockholm.

Consulting IT levererar de bästa IT-konsulterna inom Support, Drift, Övervakning & Nätverk. Bolaget erbjuder en positiv, uppmuntrande och supporterande kultur där du får göra skillnad för företag, individer och samhället. Du får ingå i ett engagerat team med ett inspirerande och härligt arbetsklimat med ägandeskap av både din egen och verksamhetens utveckling.

Om rollen

I rollen som Head of Sales kommer du ansvara för att expandera och sätta bolaget på Göteborgs IT-konsult karta. Du kommer arbeta med att prospektera och söka upp kunder, boka och genomföra möten, offerera och slutföra affärer.

Du kommer arbeta och ansvara för hela Göteborgs region. Leverans av konsulter kommer till en början ske av rekryteringstemaet i Stockholm men du ansvar för after-sales bearbetning och för att vidareutveckla kunder och samarbeta med konsulter. På Consulting IT tar man ett stort ansvar för sina konsulter och här har du även en central roll då konsult och kundnöjdhet är en stor del av bolagets framgång.

På sikt kommer du att vara delaktig vid rekryteringen av nya medarbeatare för Göteborgskontoret där ytterligare säljare och rekryterare kan bli en del av teamet du bygger upp och etablerar. Målsättningen är att växa affärsområdet i Göteborg och här är du tillsammans med övrig ledning ansvarig för att affärsomårdet ska utvecklas. Förutsättningar och potential finns - du sitter i framsätet och det är upp till dig hur snabbt bilen ska gasa!

I tjänsten får du vara med och påverka din roll och bolagets utveckling. Du kommer att få möjlighet till att skapa ett stort kundnätverk och vara en del av att erbjuda människor nya och spännande tjänster inom IT. Rollen erbjuder en bredd och variation där du snabbt får se tydliga resultat av ditt arbete.

Tjänsten är på heltid med placering i centrala Göteborg och start enligt överenskommelse.

Ansvarsområden

Ansvar för försäljning, marknadsbearbetning, kundkontakt och planering, uppföljning och kundnöjdhet av ConsultingIT i Göteborgsregionen.

På sikt ingår i rollen personalansvar som innefattar ledning och fördelning av arbetsuppgifter för medarbetare. Att säkerställa att de utvecklar både affären och det egna arbetet utifrån tydlig coachning.

Driva verksamhetens utveckling och uppbyggnad framåt och säkerställa tillväxt i Göteborg men även för bolaget i sin helhet.

Kompetenskrav för tjänsten

Vi söker dig med erfarenhet av att driva, planera, strukturera och utveckla en verksamhet med fokus på försäljning, kundnöjdhet och lönsamhet.

Tidigare erfarenhet av att arbeta med konsultförsäljning mot nya såväl som befintliga kunder.

Erfarenhet av att leda medarbetare internt och skapa förutsättningar för dem att bidra till affären och verksamhetens framgång.

Kunna tala och skriva på svenska och engelska obehindrat.

Som person söker vi dig som har ett stort eget driv, du motiveras av att göra smarta affärer och se resultatet av en lyckad matching. Du trivs i en entrepenöriell kontext och har en stor nyfikenhet på hur det är att driva bolag. Vi ser att du är affärsmässig och har arbetat mot eller i IT-branschen. Du trivs i ett högt tempo och är orädd. Du vågar utmana, leda och komma med egna tankar och idéer.

Vid intresse för tjänsten rekommenderar vi att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urvalet sker löpande. Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail utifrån GDPR, ansök därför via länk i annonsen. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Parisa Meidanipour på parisa.meidanipour@novare.se.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Provanställning

Publiceringsdatum
2022-10-19

Ersättning
Månadslön - Fixed plus commission

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Novare Interim & Recruitment AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "novareinterimrecruitment985".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Novare Interim & Recruitment AB (org.nr 556633-8017), https://novare.se/interim-and-recruitment/

Arbetsplats
Novare Interim & Recruitment

Jobbnummer
7090554

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Novare Interim & Recruitment AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Novare Interim & Recruitment AB: