Hands-on controller till utvecklande uppdrag

Perido Skills AB / Administratörsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Södertälje, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka, Järfälla eller i hela Sverige

Har du ett genuint intresse för ekonomi och är duktig med siffror? Är du en självgående ekonom och tycker att det låter intressant med ett kortare uppdrag som för rätt person kan förlängas? Då kan det här vara uppdraget för dig!

Perido söker nu en verksamhetscontroller till vår kund med verksamhet inom den offentliga sektorn. Kundens uppgift är att främja samhällsservicen i Södertälje och ekonomiavdelningen behöver stärka upp sitt team under en kortare period. Tjänsten utgår från deras kontor i centrala Södertälje.

Rollen innebär en kombination av ekonom och controller där du agerar ekonom för kontoret och verksamhetscontroller för ett antal enheter i kommunen. Rollen som ekonom ställer krav på ett sifferfokus då du löpande arbetar med och kontrollerar siffror. Vi ser därför att du har ett utpräglat sinne för siffror och ett genuint intresse för ekonomi. Du skriver även ut rapporter och svarar mot verksamhetens enhets- och verksamhetschefer. Som controller får du användning för din analytiska förmåga då du bland annat gör egna bokslut och föreslår åtgärdsplaner. Du ansvarar även för mål- och budgetarbete samt verksamhetsplaner.

För rätt person finns det goda möjligheter att långsiktigt utvecklas tillsammans med organisationen. För dig som tycker att det är intressant med administration och vill arbeta mer med detta finns det möjlighet att kombinera rollen som ekonom med en samordnarroll där administrativa sysslor vid framförallt nämndssammanträden ingår. Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2016-07-28

Kravprofil för detta jobb
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, exempelvis ekonomiska uppföljningar och bokslutsarbete
• Goda kunskaper i MS Officepaketet
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift

Meriterande

• Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor
• Kunskaper i Agresso

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2016-12-31 med möjlighet till förlängning. Tillträde omgående.

Så ansöker du
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 13947CS i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl ( fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer för detta jobb
13947CS

Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.

Kontaktuppgifter för detta jobb
E-post ansökan: rekrytering@perido.se

Övriga frågor: fraga@perido.se

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: 13947CS
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@perido.se

Företag
Perido Skills AB

Adress
Perido Skills AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress: rekrytering@perido.se

Jobbnummer
2969040

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido Skills AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido Skills AB: