Handledare till FFI i Kopparberg

Föreningen för Företagande och innovationer / Personaltjänstemannajobb / Lindesberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla personaltjänstemannajobb i Lindesberg, Nora, Örebro, Ljusnarsberg, Skinnskatteberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Föreningen för Företagande och innovationer i Lindesberg

Versamhetsbeskrivning:

FFI är ett matchningsföretag som arbetar med att snabbt få ut människor i arbete eller utbildning. På FFI arbetar vi resultatorienterat med kvalitet och utveckling i fokus. Vår vision är att alla människor har en plats på arbetsmarknaden!

Arbetsbeskrivning:

Vi skall inom snar framtid starta upp vår verksamhet för att hjälpa nyanlända och arbetslösa in på arbetsmarknaden och vi söker därför en driven och engagerad handledare i Kopparberg. Som handledare arbetar du med att bistå och vägleda en bred målgrupp att komma ut i arbete eller utbildning. Detta innebär att du genomför en individuell kartläggning där deltagarens behov identifieras. Därefter planerar och organiserar du aktiviteter i syfte att utveckla deltagarens färdigheter i att hitta och söka arbete. Du dokumenterar, analyserar och följer upp för att motivera och vägleda deltagaren till att nå sina mål. Vidare innebär arbetet ett nära samarbete och kontakt med olika arbetsgivare och myndigheter. Dokumenterad branschkunskap är meriterande men absolut inget krav då all personal utbildas under introduktionen.

Kompetenskrav:

För att söka tjänsten som handledare inom Stöd och Matchning måste du uppfylla 1 av nedanstående krav:

Alternativ 1
Utbildning: Du har minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena; arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.
Arbetslivserfarenhet: Du har minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.

Alternativ 2
Utbildning: Du har minst ett års eftergymnasial utbildning motsvarande heltid med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet: Du har minst tre års arbetslivserfarenhet
motsvarande heltid inom något av följande områden:
• Arbetsledning med personalansvar
• Rekrytering
• Omställningsarbete för arbetssökande
• Studie- och yrkesvägledning
• Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
• Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
• Arbete med social- och gruppsykologi
• Karriärvägledning
Arbetslivserfarenheten inom ovanstående områden har du erhållit de senaste 5 åren.

Övriga kompetenskrav:

Förmåga att kommunicera tydligt på svenska i tal och skrift. Mycket goda kunskaper i att använda datorbaserade ordbehandlings- och presentationsprogram. Goda kunskaper i engelska. Det är meriterande om du talar något annat språk utöver svenska.
För övrigt söker vi dig som är självgående, målfokuserad och engagerad. Du gillar ett högt tempo och arbetar effektivt samt strukturerat. Du är lyhörd och har lätt för att anpassad dig till de människor du möter.

Dokumenterad branschkunskap är meriterande

Varaktighet, arbetstid
Arbetstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2016-11-04

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-04

Kontakt
t.luth@telia.com

Företag
Föreningen för Företagande och innovationer

Adress
Föreningen för Företagande och innovationer
Bondskogsvägen 43 B
71132 LINDESBERG

Kontorsadress
Bondskogsvägen 43 B

Jobbnummer
3143161

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Föreningen för Företagande och innovationer

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Föreningen för Företagande och innovationer: