Handledare för arbetssökande

Itineris / Personaltjänstemannajobb / Solna
2020-09-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handledare för arbetssökande" (publicerad 2021-03-15) ⬅️


Visa alla personaltjänstemannajobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Itineris i Solna, Stockholm, Ekerö, Uppsala, Avesta eller i hela Sverige

Till oss vänder sig människor som vill hitta sin plats på arbetsmarknaden. Antingen efter en längre arbetslöshet, andra för sitt första jobb. Vårt uppdrag är att tillsammans med deltagren ta klivet in på arbetsmarknaden.
Du är kommunikativ och intresserad av att hjälpa och stötta människor. Du vill bidra till att skapa samhällsnytta och ser att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Som handledare i uppdraget i stöd och matchning ansvarar du för att matcha, motivera, coacha och vägleda arbetssökande till egen försörjning genom arbete eller utbildning.
För att arbeta som handledare krävs att du uppfyller minst en av nedanstående kravprofiler:

Kompetensprofil 1
• Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande
poäng från Yrkeshögskola inom områdena; Arbetsliv, organisation och personalarbete,
studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap,
arbetsterapeut- eller socionomutbilning.

OCH
• Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid under de de fem senaste åren.

Kompetensprofil 2
• Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.

OCH
• Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid från något av följande yrkesområden:
• Arbetsledning med personalansvar
• Rekrytering
• Omställningsarbete för arbetssökande
• Studie- och yrkesvägledning
• Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
• Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
• Arbete med social- och gruppsykologi
• Karriärvägledning

Du bör också uppfylla de generella kompetenskraven:
• Förmåga att kommunicera tydligt på svenska i tal och skrift.
• Mycket goda kunskaper i att använda datorbaserade ordbehandlings- och
presentationsprogram, e-post samt internet.
• Goda kunskaper i Engelska motsvarande Engelska A på gymnasienivå

Vi förutsätter även att du har vana av att planera och strukturera arbetsdagen insatser både självständigt och i samarbete med dina kollegor.
Erfarenhet av att arbeta med myndigheter utefter olika avtal är meriterande. Datorn ska vara ditt naturliga arbetsredskap. Då vi är rapporteringsskyldiga till Arbetsförmedlingen förutsätts att du har vana av dokumentation. Bemötande, erkännande och värderingar är viktiga ledord för Itineris. Hos oss arbetar vi tillsammans och delar med oss av våra kunskaper och erfarenheter. #jobbjustnu

Publiceringsdatum
2020-09-08

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-10-08

Adress
Itineris
Ankdammsgatan 1
17143 SOLNA

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Itineris, http://www.itineris.se/
Ankdammsgatan 1 (visa karta)
171 43  SOLNA

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Ansökan
E-post: natalie@itineris.se

Jobbnummer
5350547

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Itineris

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Itineris: