Handledare

Arbetslivssupport i Östergötland AB / Personaltjänstemannajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla personaltjänstemannajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arbetslivssupport i Östergötland AB i Stockholm, Norrköping eller i hela Sverige

Arbetslivssupport i Östergötland AB arbetar med integration, arbetsmarknadsprogram, rekrytering, utbildning och rådgivning för näringslivet och för den offentliga sektorn. Grundtanken är att våra deltagare ska få så bra kompetensutveckling och vägledning till ett bättre arbetsliv som det är möjligt.
Nu söker vi medarbetare att förstärka våra uppdrag mot främst tjänsten Rusta och matcha för Arbetsförmedlingen till i förta hand vårt kontor i Skärholmen.
Samtliga personer (handledare) som arbetar med deltagare i tjänsten ska dels uppfylla de generella kompetenskraven, samt även kvalificera sig genom alternativ 1 eller alternativ 2.
Generella kompetenskrav:
• Förmåga att kommunicera tydligt på svenska i tal och skrift.
• Mycket goda kunskaper i att använda datorbaserade ordbehandlings och presentationsprogram, e-post samt internet.
• Goda kunskaper i engelska motsvarande Engelska A på gymnasienivå.
Alternativ 1
Krav på handledarens kompetens - kvalificering via tjänstespecifik utbildning och generell arbetslivserfarenhet
Utbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena; Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.
Arbetslivserfarenhet: Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Personen ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i den upphandlade tjänsten.

Alternativ 2
Krav på handledarens kompetens - kvalificering via generell utbildning och tjänstespecifik arbetslivserfarenhet
Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet: Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i följande yrke eller arbetsuppgifter.
• Arbetsledning med personalansvar
• Rekrytering
• Omställningsarbete för arbetssökande
• Studie- och yrkesvägledning
• Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
• Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
• Arbete med social- och gruppsykologi

Anställningens utformning och villkor heltid/deltid kommer anpassas utifrån den sökande.
Välkommen med din ansökan! Tillsättning sker löpande.

Publiceringsdatum
2022-02-01

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-03

Adress
Arbetslivssupport i Östergötland AB
Måsholmstorget
12748 SKÄRHOLMEN

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "SklmALS22".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Arbetslivssupport i Östergötland AB (org.nr 556803-7211)
Måsholmstorget (visa karta)
127 48  SKÄRHOLMEN

Ansökan
E-post: mahasen.habib@arbetslivssupport.se

Arbetsplats
Arbetslivssupport I Östergötland AB

Jobbnummer
6298908

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arbetslivssupport i Östergötland AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arbetslivssupport i Östergötland AB: