Handläggare (Vikariat) - Regeringskansliet, Integrations- och jämställdhetsdepartementet - Administratörsjobb i Stockholm
Handläggare (Vikariat)
Regeringskansliet, Integrations- och jämställdhetsdepartementet / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg
Visa alla jobb hos Regeringskansliet, Integrations- och jämställdhetsdepartementet i Stockholm

ENHETEN FÖR DISKRIMINERINGSFRÅGOR
Enheten inrättas fr.o.m. årsskiftet och kommer att ansvara för förvaltnings-, utvecklings- och lagstiftningsfrågor inom området diskriminering p.g.a. kön, etnisk tillhörihget, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder och sexuell läggning. Vidare kommer enheten att svarar för förvaltnings- , utvecklings-, och lagstiftningsfrågor som gäller nationella minoriteter i Sverige. I enhetens ansvarsområde kommer också samordning och utveckling av insatser på nationell nivå för att främja och skydda de mänskliga rättigheterna.
INTEGRATIONS- OCH JÄMSTÄLLDHETSDEPARTEMENTET
De frågor som departementet arbetar med har ett inbördes samband och en direkt koppling till det svenska samhällets fundament: demokratin och marknadsekonomin. Ledstjärnan i arbetet med dessa frågor är att stärka människors egenmakt samt att motverka alla former av diskriminering.
ENHETEN FÖR DISKRIMINERINGSFRÅGOR SÖKER HANDLÄGGARE (VIKARIAT)
Arbetsuppgifterna innebär huvudsakligen arbete med diskrimineringsfrågor med fokus på frågor som rör diskriminering p.g.a. funktionshinder och bristande tillgänglighet för personer med funktionshinder.
Som handläggare kommer du att:
* utarbeta beslutsunderlag och andra underlag till den politiska ledningen
* utforma förslag till svar på interpellationer och frågor från riksdagsledamöter
* medverka i utredningsarbete
* ha regelbundna kontakter med andra enheter, departement och myndigheter. Kontakterna består bl.a. i deltagande i interdepartementala arbetsgrupper samt granskning av regleringsbrev och andra uppdrag till myndigheter.
Vi söker dig som har högskoleexamen, företrädesvis med juridisk inriktning. Du har erfarenhet av arbete med diskrimineringsfrågor inom någon relevant myndighet. Erfarenhet av arbete med frågor om bristande tillgänglighet för personer med funktionshinder är en merit.
Som person är du analytisk, kan se sammanhang och har ett dokumenterat metodiskt och strukturerat arbetssätt. Det är viktigt att du, i ett tidvis högt arbetstempo, trivs med att växla mellan att arbeta självständigt och i grupp. Arbetet förutsätter en väl utvecklad kommunikationsförmåga såväl i tal som skrift och goda kunskaper i engelska.
Mer information om arbetsuppgifterna lämnas av enhetschefen Charlotta Wickman. För upplysningar om anställningsvillkoren, kontakta personalhandläggaren Christina Ågren. Du når dem via Regeringskansliets växel, tel. 08-405 10 00.
Fackliga företrädare för SACO/IJ, Gudrun Dahlberg och för ST-RK/IJ, Ann-Marie Nilsson. Du når dem via Regeringskansliets växel, tel. 08-405 10 00.
Anställningen är ett vikariat och gäller i första hand t.o.m. 31 maj 2009. Tillträde snarast
Regeringskansliet erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.
Välkommen med din ansökan inklusive meritförteckning, senast den 11 april 2008. Skicka den per post till nedanstående adress eller med e-post till jobbansokan@integration.ministry.se . Märk ansökan med ref.nr 08-07.

Publiceringsdatum
2008-03-27

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-04-11
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobbansokan@integration.ministry.se
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Regeringskansliet, Integrations- och jämställdhetsdepartementet

Adress
Regeringskansliet, Integrations- och jämställdhetsdepartementet
10333 Stockholm

Jobbnummer
174452

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Regeringskansliet, Integrations- och jämställdhetsdepartementet: