Handläggare underhållsstöd och barnbidrag - Försäkringskassan - Administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Falun
Handläggare underhållsstöd och barnbidrag
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Falun

Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige.

Försäkringskassan satsar för framtiden. Vi bygger nu upp nya försäkringscenter på flera orter i landet för vi ska kunna handlägga ärenden snabbt, korrekt och likformigt. Vi ökar vår service genom att ha lokalkontor i landets alla kommuner och förstärker och utökar öppettiderna i vår telefonkundtjänst. Vi utvecklar även tjänster över internet. Kort sagt, vi ska bli en modern myndighet med hög service.

Vi söker nu ett antal medarbetare till våra nya försäkringscenter. I de nationella försäkringscentren kommer vi att handlägga förmåner som ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med sjukdom, arbetsskada och vid ålderdom.

Till Försäkringskassan i Falun söker vi nu

HANDLÄGGARE UNDERHÅLLSSTÖD OCH BARNBIDRAG

ARBETSUPPGIFTER OCH ANSVAR

Som handläggare underhållsstöd och barnbidrag ansvarar du för att handlägga inkomna ärenden i enlighet med gällande regler och processer. Du kontrollerar, rimlighetsbedömer och kompletterar inkomna uppgifter. Därefter fattar du beslut om ersättning samt verkställer beslutet. I arbetet har du kontakt med kunderna per telefon eller e-post. I arbetet ingår att dokumentera och registrera relevant information kopplat till inkomna ärenden.

Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med din närmsta chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.

Publiceringsdatum
2007-11-01

Kvalifikationer
Som handläggare underhållsstöd och barnbidrag söker vi dig som har slutbetyg från gymnasium eller motsvarande, med godkänt betyg i matematik, svenska och engelska. Vi ser att du har erfarenhet av arbete med administration. Liknande arbete inom en myndighet är meriterande.

Som handläggare är det viktigt att du är noggrann och strukturerad. Du har förmågan att utreda och bedöma dina ärenden självständigt. Arbetet kräver att du har en mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift. Du som söker har goda datakunskaper och erfarenhet av kundkontakter och du ska trivas med visst rutinarbete.

ÖVRIGT

Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med tillträde omgående. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.

Anställningstyp/arbetstider
Tillsvidare, heltid

Ersättning
Individuell lönesättning, månadslön

Kontakt
Karin V Jonsson, 0771-524 020 växel, Platschef
Åsa Enman, 08-786 90 00 växel, HR specialist

Facklig kontakt
Inga-Lill Brus, 070-653 11 43 mobil, SACO
Peter Karlsson, 0771-524 020 växel, ST-FK

Så ansöker du
Sista ansökningsdag 2007-11-15
Ange följande referens när du ansöker: Diarienr 052490-2007
Vi tar emot ansökan via epost: rekrytering@forsakringskassan.se

Företag
FÖRSÄKRINGSKASSAN
79123 FALUN
Telefonnummer: 0771-524 020

Kontorsadress
Myntgatan 18
FALUN

Jobbnummer
42929

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: