Handläggare till team kvalitet och kontroll på Spink, samlad placerings och

Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Socialförvaltningen Sydväst är en av fyra socialförvaltningar i Göteborgs Stad med runt 900 medarbetare. I stadsområdet Sydväst bor cirka 120 000 invånare och området stäcker sig från Billdal till Högsbohöjd och till södra skärgården. Förvaltningens uppdrag är att barn, unga och vuxna ska kunna leva ett tryggt och självständigt liv och att barn och unga har en rik fritid. Förvaltningen jobbar också för att stötta personer i hemlöshet till ett varaktigt boende. Genom samverkan med civilsamhälle, lokalt näringsliv och andra aktörer ska vi öka folkhälsan och tryggheten i området.

I socialförvaltningen Sydväst vill vi ta tillvara på engagemanget hos alla medarbetare. Hos oss kan du påverka både ditt eget jobb och andras liv.

Publiceringsdatum
2024-02-14

Arbetsuppgifter
Spink, samlad placerings- och inköpsfunktion, tillhör organisatoriskt socialförvaltning Sydväst men arbetar på uppdrag av samtliga socialförvaltningar samt förvaltningen för funktionsstöd i Göteborgs Stad. Hösten 2024 tar Spink även över ansvaret för registervård av PRIIS, Göteborgs Regionens (GR) gemensamma IT-stöd för placering och leverantörsuppföljning, samt ansvaret kommunernas systematiska leverantörsuppföljning. Spink erbjuder placeringsstöd till förvaltningarna i individärenden, samordnar förvaltningarnas systematiska leverantörsuppföljning och förvaltningarnas arbete med kategoristyrning. Ett viktigt mål för verksamheten är att erbjuda rätt insats till varje brukare till rätt kostnad. Ett annat mål är att bidra till vi tillgodoser de behov som finns hos förvaltningarnas brukare med kvalitativa och kostnadseffektiva insatser.

Spink består av nio placeringshandläggare, en jurist, tre handläggare med ansvar för uppföljning, tre utvecklingsledare samt en controller. Avdelningen leds av en avdelningschef.

Som handläggare i avdelningens team för kvalitet och kontroll ansvarar du tillsammans med dina kollegor i teamet för systematisk uppföljning och kontroll av förvaltningarnas leverantörer av vård, behandling och boende. I Spinks uppdrag ingår att säkerställa att förvaltningarna samarbetar med leverantörer som verkar för sund konkurrens och håller en god kvalitet på sin verksamhet. Här är din och teamets roll mycket viktig.

I dina arbetsuppgifter ingår att:
• Genomföra löpande och fördjupade kontroller av förvaltningarnas leverantörer ur ett kvalitativt, ekonomiskt och avtalsjuridiskt perspektiv.
• Ansvara för handläggning av synpunkter från förvaltningarna.
• Genomföra verksamhetsbesök för kvalitetskontroll av förvaltningarnas leverantörer. Här ingår även planering, förberedande kontroller och efterarbete.
• Nära samarbete med Inköps- och upphandlingsförvaltningen gällande uppföljning av förvaltningarnas ramavtalsleverantörer.
• Omhänderta och agera på uppföljningens resultat och tillse att Spinks utförarregister är uppdaterat.
• Information till samarbetsparter om resultat av uppföljningen.

Vi erbjuder dig ett omväxlande och självständigt arbete med stora möjligheter att vara med och utveckla verksamheten. Du kommer till en kunnig, engagerad och positiv arbetsgrupp där vi värdesätter teamwork och där dina erfarenheter, tankar och idéer tas tillvara. Vi erbjuder även möjlighet att arbeta på distans ett par dagar i veckan.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning i ekonomi, juridik, socialt arbete eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig och det är meriterande om du har utbildning i avtalsrätt. Du behöver ha erfarenhet av socialtjänstens verksamhetsområde och den lagstiftning och de tillståndskrav som gäller för utförare av socialtjänst.

Vi ser också gärna att du har erfarenhet av uppföljning utifrån ett kvalitets- och kontrollperspektiv, upphandlingskompetens från offentlig sektor, kunskap gällande ekonomi inom offentlig förvaltning samt erfarenhet av avtalsuppföljning. Har du dessutom erfarenhet av klagomålshantering/synpunktshantering och systematiskt kvalitetsarbete hos leverantör av vård, boende och behandlingsinsatser inom området är även detta meriterande. Då verksamhetsbesök hos förvaltningarnas leverantörer ingår i tjänsten är det också bra om du har körkort.

Som person är det viktigt att du trivs med att arbeta i team men också har en förmåga att självständigt driva det egna arbetet framåt. Arbetet förutsätter att du kan ta egna initiativ och att du har en god förmåga att planera och strukturera ditt arbete. Du behöver också ha en god samarbetsförmåga, vara tydlig i tal och skrift samt på ett lättillgängligt sätt kunna dokumentera ditt arbete och dess processer. Att du har goda kunskaper i Excel samt en generellt god systemvana ser vi som en självklarhet.

Tycker du dessutom om att lära nytt och att vara delaktig i utveckling av metoder och arbetssätt kan detta vara ett jobb för dig.

Välkommen med din ansökan!

Anställningsintervjuer kommer att ske den 8 och 14 mars.

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda, undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C172140".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Socialförvaltningen Sydväst

Kontakt
Stina W Björstedt
stina.w.bjorstedt@socialsydvast.goteborg.se
0313660240

Jobbnummer
8471014

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: