Handläggare till Skuldsaneringsprocessen, Göteborg - Kronofogdemyndigheten - Administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg
Handläggare till Skuldsaneringsprocessen, Göteborg
Kronofogdemyndigheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv
Visa alla jobb hos Kronofogdemyndigheten i Göteborg

Kan du konsten att balansera?

Som medarbetare vid Kronofogden har du en viktig opartisk roll i samhället. Det är vår uppgift att se till att den som har pengar att fordra ska få hjälp att driva in dem. Men det är också vår uppgift att se till att den som har en skuld att betala ska få stöd och vägledning för att reda ut sin situation. Balans i ekonomin helt enkelt. Det är ofta både utmanande och givande. Är du rätt person för jobbet?

Ditt nya jobb

Ditt nya jobb innebär att du utreder förutsättningar för skuldsanering och fattar beslut i det enskilda ärendet. Du ska på ett lättförståeligt sätt förklara innebörd och konsekvenser av fattade beslut såväl skriftligen som per telefon. Arbetet innebär många externa kontakter med sökande, borgenärer, budget- och skuldrådgivare samt andra myndigheter. Skuldsanering syftar till att ge överskuldsatta personer balans i sin ekonomi samtidigt som fordringsägare får största möjliga betalning.

Du kommer att ingå i ett team på ca 20 personer som leds av en teamchef.

Vi söker dig som

* har akademisk examen inom juridik, statsvetenskap, ekonomi, beteendevetenskap eller sociologi
* har en tydligt positiv attityd och en god förmåga att etablera goda relationer som skapar en god stämning runt dig
* har god självinsikt och är skicklig på att samarbeta i positiv anda med chefer och kollegor
* är noggrann och förstår betydelsen av att kontrollera viktiga detaljer, göra upp planer och följa dem
* har en mycket god förmåga att handla och genomföra dina beslut
* har en tydlig drivkraft att skapa resultat och ser din prestation som något viktigt
* ser möjligheten till förändringar som en intressant utmaning och chans till kreativ problemlösning
* kan arbeta med flera uppgifter samtidigt, se samband och konsekvenser samt självständigt dra slutsatser
* har god kommunikativ förmåga (både i tal och skrift)

Det är meriterande om du har erfarenhet från kvalificerat utredningsarbete, gärna på myndighet.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi vill att du delar våra värden - offensiv, pålitlig och hjälpsam.

Anställningen är tillsvidare. Kronofogden tillämpar provanställning.

Förutom prövning av formella krav kan även personligt urvalstest komma att genomföras.

Läs mer om Kronofogdens verksamhet på www.kronofogden.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-04-28

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jehona Zuta, teamchef 010-576 07 19
Linda Ekman, HR-konsult 010-575 00 21
Susanne Madsen, facklig kontaktperson Saco 010-577 64 30
Pär Stuberg, facklig kontaktperson ST 010-577 64 27

Företag
Kronofogdemyndigheten

Adress
Kronofogdemyndigheten
Rosenlundsgatan 8
40516 Göteborg

Kontorsadress
Rosenlundsgatan 8

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2813028

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kronofogdemyndigheten: