Handläggare till servicedesk ekonomi

Statens Servicecenter / Supportteknikerjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Östersund, Strömsund, Sollefteå, Kramfors, Sundsvall eller i hela Sverige

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 260 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 25 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2015. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Anställningen är placerad inom avdelningen för ekonomiadministration och e-handel. Avdelningen har ca 85 medarbetare, fördelade på fyra enheter i Östersund och Gävle. Avdelningens uppdrag omfattar e-handel, leverantörs- och kundfakturahantering, in- och utbetalningar, anläggningsredovisning, löpande bokföring och bokslut samt servicedesk ekonomi. På den aktuella enheten i Östersund finns ca 30 medarbetare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar
I Servicedesk ekonomi arbetar du i huvudsak med att besvara frågor, dokumentera och informera kunder om våra tjänster, via kundwebb, telefon och e-post. I tjänsten kan det även förekomma ekonomiadministrativa arbetsuppgifter.

Publiceringsdatum
2014-09-10

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Akademisk- och/eller gymnasieutbildning
Erfarenhet av kundsupport, särskilt inom större organisation eller myndighet
Goda kunskaper i Microsoft Office
God kommunikativ förmåga, både i tal och skrift

Dessutom är det meriterande om du är/har:
Erfarenhet av att jobba i Visma Proceedo och/eller Agresso redovisningssystem
Kunskap om det regelverk som gäller för staten inom det ekonomiadministrativa området

Vidare ska du ha förmåga:
Serviceinriktad, noggrann och ansvarsfull
Förbättringsorienterad
Bidra till god stämning på arbetsplatsen och utföra arbetsuppgifterna med fokus på kunden
Mål- och resultatinriktad samt initiativrik samtidigt som du är lojal mot fattade beslut

Vi lägger stor vikt till de personliga egenskaperna.

Övrig information
Anställningen är 100 % och tillsvidare
Anställningen är placerad i Östersund.
Resor kan förekomma till våra övriga verksamhetsorter Gävle och Stockholm
Vi tillämpar 6 månaders provanställning

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Maria Svärdfeldt, Enhetschef Ekonomiadministration Östersund, tel. 010-456 02 73.
Fackliga kontakter Anette Bergström ST tel. 010-456 01 74, Martina Sterner Saco-S tel. 010--456 00 86, Anéa Elfving SEKO tel. 08-791 42 59,

Ansökan med personligt brev och meritförteckning skickas senast den 21/9-2014 till registrator@statenssc.se eller till postadress nedan märkt med "Administrativ handläggare Servicedesk ekonomi, Dnr 10514-2014/2511"

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-09-21
Ansökan kan skickas till e-postadress: registrator@statenssc.se

Företag
STATENS SERVICECENTER

Adress
STATENS SERVICECENTER
FE 15
80171 GÄVLE

Kontorsadress
RUDDAMMSGATAN 30
GÄVLE

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0771-456000

Jobbnummer
1992051

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: