Handläggare till Registerförvaltningen - Rikspolisstyrelsen - Kontorsjobb i Kiruna
Handläggare till Registerförvaltningen
Rikspolisstyrelsen / Kontorsjobb / Kiruna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla kontorsjobb i Kiruna, Gällivare, Jokkmokk, Pajala
Visa alla jobb hos Rikspolisstyrelsen i Kiruna

Polismyndigheten söker Handläggare till Registerförvaltningen på Rättsavdelningen, Informationsenheten, Registerförvaltning grupp 2. Ref.nr C1914/2015. Ansök senast 22 juni 2015.

Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Myndigheten är en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och organiseras i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.

Rättsavdelningen utövar Polismyndighetens rättsliga styrning och bistår med juridiskt stöd till hela Polismyndigheten. Vidare ansvarar avdelningen för hantering av allmänna handlingar samt för handläggning av förvaltningsärenden
Rättsavdelningens Informationsförvaltningsenhet söker nu en handläggare till Registerförvaltningen med placering i Kiruna.

Publiceringsdatum
2015-06-08

Dina arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår att utreda, analysera och föredra frågor knutet till polisens böteshantering. Vidare ingår att handlägga inbetalningar och andra ärenden kopplat till verksamhetsområdet. Arbetet medför frekventa kontakter både internt inom Polisen och externt med andra myndigheter samt allmänheten. I rollen förväntas du skapa de nätverk som behövs för att fullgöra arbetsuppgifterna. I arbetsuppgifterna ingår även att vara ett stöd för gruppchefen i olika verksamhetsfrågor.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
* universitetsutbildning med inriktning mot ekonomi eller annan utbildning som kan bedömas likvärdig
* mycket god förmåga och vana att uttrycka dig i tal och skrift
* god datorvana

Meriterande
Det är meriterande om du har kunskaper/erfarenhet av:
* handläggnings-/utredningsarbete av ekonomisk och/eller juridisk karaktär
* arbete med statlig redovisning
* juridisk utbildning/juridiska kunskaper (dokumenterade)
* erfarenhet av eller kännedom om Lean
* projektarbete

Dina personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på både självständighet och god samarbetsförmåga. Du ska ha en positiv attityd, vara kommunikativ, serviceinriktad, flexibel och stresstålig. Du förväntas vara målinriktad, noggrann och ansvarstagande. Det är viktigt att du kan ta egna initiativ och vara drivande i de frågor du arbetar med. Du har ett intresse för att arbeta i team och är öppen för arbete med ständiga förbättringar. Vi förutsätter att du arbetar i enlighet med Polisens värdegrund. Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna.

Vi erbjuder
Informationsenheten erbjuder en verksamhet med många olika och spännande arbetsuppgifter. Det nationella perspektivet har förstärkts i och med den nya polisorganisationen. Vårt mål i allt arbete är att visa på engagemang och effektivitet. Vår kontakt med allmänhet och myndigheter präglas av service och tillgänglighet. För att vi ska vara framgångsrika ställs stora krav på oss alla.

För att se hela annonsen, och söka tjänsten gå in på www.polisen.se
eller klicka på länken nedan: Ansökan sker via Polisens webbaserade rekryteringsverktyg, nedan länk. Vi undanber oss ansökningar via andra kanaler än denna.
https://www.aditrorecruit.com/Public/Apply.aspx?guidAssignment=8469915d-9338-4573-9062-974d8e74ba60

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-06-22

Företag
Rikspolisstyrelsen

Adress
Rikspolisstyrelsen
Box 12256
10226 STOCKHOLM

Kontorsadress
Polhemsgatan 30

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 114 14
E-postadress: ansokningar.rps@polisen.se

Jobbnummer
2328577

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Rikspolisstyrelsen: