Handläggare till Registerförvaltningen
Rikspolisstyrelsen / Kontorsjobb / Kiruna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Kiruna,
Gällivare,
Jokkmokk,
Pajala,
Överkalix eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Rikspolisstyrelsen i Kiruna,
Luleå,
Umeå,
Östersund,
Sundsvall eller i
hela Sverige Polismyndigheten söker Handläggare till Registerförvaltningen på Rättsavdelningen, Informationsenheten, Registerförvaltning grupp 2. Ref.nr C1914/2015. Ansök senast 22 juni 2015.
Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Myndigheten är en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och organiseras i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.
Rättsavdelningen utövar Polismyndighetens rättsliga styrning och bistår med juridiskt stöd till hela Polismyndigheten. Vidare ansvarar avdelningen för hantering av allmänna handlingar samt för handläggning av förvaltningsärenden
Rättsavdelningens Informationsförvaltningsenhet söker nu en handläggare till Registerförvaltningen med placering i Kiruna.
Publiceringsdatum2015-06-08Dina arbetsuppgifterI arbetsuppgifterna ingår att utreda, analysera och föredra frågor knutet till polisens böteshantering. Vidare ingår att handlägga inbetalningar och andra ärenden kopplat till verksamhetsområdet. Arbetet medför frekventa kontakter både internt inom Polisen och externt med andra myndigheter samt allmänheten. I rollen förväntas du skapa de nätverk som behövs för att fullgöra arbetsuppgifterna. I arbetsuppgifterna ingår även att vara ett stöd för gruppchefen i olika verksamhetsfrågor.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• universitetsutbildning med inriktning mot ekonomi eller annan utbildning som kan bedömas likvärdig
• mycket god förmåga och vana att uttrycka dig i tal och skrift
• god datorvana
Meriterande
Det är meriterande om du har kunskaper/erfarenhet av:
• handläggnings-/utredningsarbete av ekonomisk och/eller juridisk karaktär
• arbete med statlig redovisning
• juridisk utbildning/juridiska kunskaper (dokumenterade)
• erfarenhet av eller kännedom om Lean
• projektarbete
Dina personliga egenskaperArbetsuppgifterna ställer krav på både självständighet och god samarbetsförmåga. Du ska ha en positiv attityd, vara kommunikativ, serviceinriktad, flexibel och stresstålig. Du förväntas vara målinriktad, noggrann och ansvarstagande. Det är viktigt att du kan ta egna initiativ och vara drivande i de frågor du arbetar med. Du har ett intresse för att arbeta i team och är öppen för arbete med ständiga förbättringar. Vi förutsätter att du arbetar i enlighet med Polisens värdegrund. Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna.
Vi erbjuder
Informationsenheten erbjuder en verksamhet med många olika och spännande arbetsuppgifter. Det nationella perspektivet har förstärkts i och med den nya polisorganisationen. Vårt mål i allt arbete är att visa på engagemang och effektivitet. Vår kontakt med allmänhet och myndigheter präglas av service och tillgänglighet. För att vi ska vara framgångsrika ställs stora krav på oss alla.
För att se hela annonsen, och söka tjänsten gå in på
www.polisen.seeller klicka på länken nedan: Ansökan sker via Polisens webbaserade rekryteringsverktyg, nedan länk. Vi undanber oss ansökningar via andra kanaler än denna.
https://www.aditrorecruit.com/Public/Apply.aspx?guidAssignment=8469915d-9338-4573-9062-974d8e74ba60Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-06-22
FöretagRikspolisstyrelsen
AdressRikspolisstyrelsen
Box 12256
10226 STOCKHOLM
KontorsadressPolhemsgatan 30
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 114 14
E-postadress:
ansokningar.rps@polisen.se Jobbnummer 2328577
Observera att sista ansökningsdag har passerat.