Handläggare till Regionkansli Öst

Polismyndigheten, Polisregion Öst / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Öst i Linköping, Mjölby, Finspång, Motala, Norrköping eller i hela Sverige

Region Öst består av Jönköpings län, Östergötlands län och Södermanlands län. Huvudort för regionen är Linköping. Regionen är indelad i tre polisområden och 9 lokalpolisområden. Regionkansliet i Polisregion Öst är organiserat i tre kansligrupper samt en grupp för skiljande- och disciplinärenden.

Vi söker nu en handläggare till beredningsfunktionen i Kansligrupp 1 vid regionkansliet, polisregion Öst.



Publiceringsdatum
2017-02-06

Arbetsuppgifter
Regionkansliets ansvar är att ge stöd till regionpolischefen, samt att planera och följa upp verksamheten på en övergripande nivå. Kansliet ansvarar även för verksamhets- och säkerhetsskydd inom polisregionen, inkl. verksamhetsskydd för nationellt forensiskt center i Linköping. Vidare ansvarar kansliet för processledning för operativ planering och brottsförebyggande verksamhet.

Vi söker nu en handläggare till beredningsfunktionen i Kansligrupp 1 vid regionkansliet, polisregion Öst.

Huvudsakliga arbetsuppgifter;

Som handläggare medverkar du i de flesta av regionkansliets förekommande administrativa arbetsuppgifter.

• Ta emot och ansvara för ärenden som skickas till regionkansliets funktionsbrevlåda. Samt ansvara för att inkommande ärenden bereds och hanteras korrekt.

• Hantera komplexa ärenden - t.ex. remisser och delningar - samt sammanfatta, åskådliggöra och bereda dessa.

• Upprätta underlag för föredragningar och beslut.

• Ansvara för mötesplanering och protokollförning vid möten.

• Föredra aktuell information och ärenden i olika ledningsforum

• Vid behov leda arbetsgrupper för tidsbegränsade uppdrag utifrån verksamhetens behov.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• Högskoleexamen med juridisk, samhällsvetenskaplig eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

• Goda färdigheter i Office-paketet.

MERITERANDE

• Erfarenhet av att arbetat vid statlig myndighet - gärna i en roll där du självständigt utarbetat skrivelser, beslutsunderlag eller liknande.

• God kunskap om de krav som gäller för handläggning och beredning av ärenden inom offentlig förvaltning.

• Erfarenhet av arbeta utifrån verksamhetsfokus och dess helhet.

PERSONLIGA EGENSKAPER

För att du ska trivas på arbetet måste du vara noggrann och ha ordningssinne, vara initiativrik, inneha en utpräglad servicekänsla samt kunna hantera flera bollar i luften samtidigt. Du ska ha god samarbets- och kontaktförmåga och ha lätt för att arbeta både självständigt och i grupp.
Du har hög kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal såväl som i skrift,
Hög integritet kombinerat med god kommunikations- och samarbetsförmåga
Du har en strukturerad och analytisk förmåga med vana att arbeta utifrån uppsatta tidsramar.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet där bland annat flexibilitet är en viktig kompetens.

Vi erbjuder ett självständigt och utvecklande arbete där du möter kvalificerade arbetsuppgifter under stort mått av eget ansvar.



ÖVRIGT
Arbetsort: Linköping

Arbetstid: Dagtid, flextid

Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställning: Anställningen är tills vidare och kan komma att inledas med sex månaders provanställning.

Anställningen kräver svenskt medborgarskap

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet, säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

ANSÖKAN

Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut; Registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult.

POLISMYNDIGHETEN

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Flextid tillämpas Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-21
Ange följande referens när du ansöker: C11155/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jimmy Liljebäck 070-398 94 07

Företag
Polismyndigheten, Polisregion Öst

Adress
Polismyndigheten, Polisregion Öst
Box 345
58103 Linköping

Kontorsadress
Brigadgatan 13 58103 Linköping

Jobbnummer
3303456

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Öst

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Öst: