Handläggare till Överförmyndarnämnden

Arvika kommun, Kommunledningsstaben / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Arvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Arvika, Eda, Sunne, Årjäng, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arvika kommun, Kommunledningsstaben i Arvika

Vill du jobba med det viktigaste och vara med och ta ansvar för framtiden? Hos oss får du ca 2 400 arbetskamrater som alla jobbar med att utveckla Arvika kommun. Alla lika viktiga för att kommunen ska vara en trevlig och välfungerande plats att leva, bo och verka i.

I Arvika kommun är det nära till det som är viktigt i vardagen; jobb, skola, natur, kulturutbud och fritidsaktiviteter. Kommunen är den näst största i Värmland med omkring 26 000 invånare.




Publiceringsdatum
2017-10-31

Beskrivning

Överförmyndarnämndens kansli består av 3,5 handläggartjänster.

På grund av pensionsavgång rekryterar vi nu en ny medarbetare på 50% (75% under 2018). Överförmyndarnämndens kansli är organiserat under kommunledningsstabens kanslifunktion. Totalt har kanslifunktionen 17 medarbetare.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med tillsyn och handläggning av ärenden som rör godmanskap, förvaltarskap och förmyndarskap enligt den lagstiftning som gäller. I tjänsten ingår även att utreda behov av god man eller förvaltare efter ansökan, rekrytering och utbildning av gode män, fatta beslut i tillståndsärenden samt granska ekonomisk årsredovisning.

Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant akademisk utbildning till exempel jurist, socionom, ekonom, förvaltare eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt.

Det är önskvärt att du har god kunskap om kommuners verksamhet och meriterande med erfarenhet och tidigare arbete med myndighetsutövning.B-körkort är önskvärt.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Arbetet medför både interna och externa kontakter varför du ska ha god förmåga att samverka med andra och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, trivas med att arbeta i grupp, kunna arbeta självständigt och enlighet med verksamhetens mål.

Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 50% men under år 2018 utökad med 25%.

Skicka in din ansökan redan idag då urval kan komma att ske löpande.

Välkommen med din ansökan!

Övrig information
Arvika kommun samarbetar med MyNetwork i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen.

Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.

Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.

Varaktighet, arbetstid
50% (75% under 2018). Tillträde: Snarast enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-14
Ange följande referens när du ansöker: 2017/103
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Erika Norqvist 0570-816 22

Företag
Arvika kommun, Kommunledningsstaben

Adress
Arvika kommun, Kommunledningsstaben
Östra Esplanaden 5
67131 Arvika

Kontorsadress
Östra Esplanaden 5

Jobbnummer
3775667

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arvika kommun, Kommunledningsstaben

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arvika kommun, Kommunledningsstaben: