Handläggare till lönesupport, HR-avdelningen,Polisens administra

Polismyndigheten i Nacka / Ekonomiassistentjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Nacka i Linköping, Nacka, Stockholm, Växjö, Malmö eller i hela Sverige

Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

BESKRIVNING AV ARBETSUPPGIFTER
Som lönehandläggare i lönesupporten arbetar du framförallt med att ge information, service och rådgivning i lönefrågor till samtliga medarbetare inom Polisen. Du deltar till viss del också i arbetet med att handlägga löner i det personaladministrativa systemet Palasso.

Publiceringsdatum
2018-05-04

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
goda kunskaper om och erfarenhet av att handlägga löner
goda kunskaper och god vana av it-baserat arbete

MERITERANDE
Det är meriterande om du har:
erfarenhet av lönehandläggning inom det statliga avtalsområdet
erfarenhet av det personaladministrativa systemet Palasso
utbildning inom löne-och/eller PA-området
erfarenhet eller kännedom om Lean Production
erfarenhet av arbete i support

PERSONLIGA EGENSKAPER
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har hög integritet och kan hantera känslig information. Dessutom krävs att du är noggrann, kan ta egna initiativ och har god kommunikations- och samarbetsförmåga.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

BESKRIVNING AV ARBETSPLATSEN
HR-avdelningens främsta uppgift blir att tydliggöra, omsätta och utveckla en verksamhetsdriven arbetsgivarpolitik som stödjer Polismyndighetens korta och långa mål. Ansvaret omfattar följande områden arbetsgivarpolitik/avtal, chefs- och medarbetarskap, kompetens inklusive Polismyndighetens utbildningsverksamhet, arbetsmiljö och kultur. Vidare ansvarar avdelningen för värdeskapande samarbete med arbetstagar-organisationerna, myndighetens personalansvarsnämnd.

Polisens administrativa center (PAC) är en organisatorisk enhet inom HR-avdelningen. PAC Personal är placerat i Linköping och ansvarar för Polismyndighetens personaladministration.

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Anställningsform: Vikariat som sträcker sig till och med 2019-08-18 Arbetstid: Flextid Tillträde: Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-25

Kontakt
Företag
Polismyndigheten i Nacka

Adress
Polismyndigheten i Nacka
Box 1173
13127 NACKA STRAND

Kontorsadress
Jakobsdalsvägen 3

Jobbnummer
4124801

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten i Nacka

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten i Nacka: