Handläggare till Kontaktcenter

Västerås kommun / Administratörsjobb / Västerås
2020-01-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare till Kontaktcenter" (publicerad 2023-01-03) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Västerås kommun i Västerås, Örebro eller i hela Sverige

Är du en person som älskar att ge service och har en genuin vilja att hjälpa andra? Då kanske det är just dig vi söker till Kontaktcenter. Vi är ofta den första kontakten en person har med Västerås stad och därför är det viktigt för oss att leverera god service med ett gott bemötande. Vi gör skillnad för människor varje dag och därför är vi som arbetar på Kontaktcenter stolta över det vi gör.
Kontaktcenter är en del av Stadsledningskontoret och vi har våra lokaler vid entrén i Västerås stadshus. Vi är 35 personer som arbetar indelade i olika team mot områdena äldre och funktionsnedsättning, bo och bygga samt skola och förskola. Kontaktcenter består även av växel och reception i Stadshusentrén. Som handläggare hos oss kommer du ingå i teamet som arbetar mot frågor kring äldre och personer med funktionsnedsättning. Här får vi bland annat frågor om hemtjänst, god man/förvaltare, bostadsanpassning och boenden. Vi är en arbetsgrupp som värdesätter en positiv stämning och som vet hur man skapar en. Dina dagar hos oss blir fyllda med frågor och utmaningar i stort som smått. Vi erbjuder ett arbete där du kan vara med och skapa förståelse och tydliggöra i viktiga frågor kopplat till vård och omsorg för äldre och personer med funktionsnedsättning.


Publiceringsdatum
2020-01-30

Arbetsuppgifter
Du kommer största delen av din arbetstid ta emot frågor från allmänheten via telefon men även i personliga möten och via mejl. Vi sitter i ett öppet kontorslandskap och stöttar dagligen varandra i kluriga frågor och samtal som är tuffa. Här är kvalitet viktigt och vi gör alltid vårt bästa för att kunna svara på den inkomna frågan på bästa sätt. Man skulle kunna säga att vi får agera både medmänniska och uppslagsbok. Det är just variationen i möten, samtal och frågor som får oss att vilja komma till jobbet och känna en meningsfullhet i det vi gör. Förutom de arbetsuppgifter som vi har i det dagliga ingår vi alla i olika utvecklingsprojekt. Som nyanställd hos oss får du en handledare som ser till att du snabbt kommer in i jobbet och känner dig välkommen in i gruppen. Vi arbetar efter schema och våra öppettider är 07:30-17:00. Någon kväll i månaden har vi APT då vi behöver förlägga dessa möten utanför våra öppettider.


Kvalifikationer
Du har en eftergymnasial utbildning alternativt en gedigen relevant arbetslivserfarenhet och en avslutad gymnasieutbildning. Vi hanterar dagligen olika system och söker information, därför är det viktigt att du känner dig trygg i att arbeta i olika system. Att du kan tala och skriva på svenska och engelska är nödvändigt och vi vill att du har erfarenhet av att ge service genom telefon. För att bli aktuell för tjänsten har du även erfarenhet av serviceinriktat arbete och arbetslivserfarenhet av vård och omsorg. Kunskaper inom LSS är en fördel. Vi ser gärna att du kan tala fler språk än svenska och engelska men det är inget krav.
Din styrka ligger i ditt sätt att kommunicera, du har en bra och tydlig samtalsteknik vilket är viktigt i din roll där du möter olika målgrupper. Du ser alltid till att budskap och förväntningar är klara. Du kan anpassa ditt bemötande beroende på den du talar med. En stor del av din arbetstid innebär kontakt med individer via telefon och därför är det viktigt för oss att du når fram, är inlyssnande och har en stark vilja och förmåga att hitta lösningar. Du arbetar självständigt men samarbetar ofta med kollegor i teamet för att hitta lösningar i olika situationer.

ÖVRIGT
Välkommen till Västerås stad - Västmanlands största arbetsgivare. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad. Därför är vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt välfärdsuppdrag. För oss innebär det respekt och omtanke för de människor vi möter oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Vi vill också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället. Det tror vi är viktigt för att få en stolt och välfungerande stad.

Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:
https://www.vasteras.se/jobbochkarriär

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Västerås kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/00045".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Västerås kommun (org.nr 212000-2080)

Arbetsplats
Västerås stad, Stadsledningskontoret

Jobbnummer
5070506

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Västerås kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Västerås kommun: