Handläggare till Fastighetsenheten i Söderhamn

Skatteverket / Juristjobb / Söderhamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla juristjobb i Söderhamn, Bollnäs, Hudiksvall, Ockelbo, Gävle eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Söderhamn, Hudiksvall, Gävle, Falun, Tierp eller i hela Sverige

Har du ett intresse för fastigheter och vill sätta ett värde på Sverige tillsammans med kunniga kollegor? Som handläggare på Fastighetsenheten har du ett omväxlande och lärorikt arbete som innebär utredning och många kontakter.

Om jobbet

Du arbetar med handläggning och utredning för att skapa rättvisande taxeringsvärden. Det innebär bland annat att du analyserar och bedömer olika typer av underlag. Med stöd av lagar och regler gör du en bedömning av underlaget och fattar beslut. Du planerar din egen arbetsdag och arbetar nära dina kollegor i syftet att ständigt lära i arbetet. Vi ser god service till medborgarna som en självklar och viktig del i arbetet och är övertygade om att vi når dit genom att ha en verksamhet som med ditt bidrag ständigt utvecklas utifrån den föränderliga omvärld vi lever i.

Inom fastighetstaxering är det viktigt att kunna se hela kundens situation och hantera en helhet utifrån såväl det enskilda ärendet som att se sambandet med fastighetsmarknaden i olika delar av landet.

Fastighetsenheten har verksamhet på fyra orter i landet varav Söderhamn är en av orterna. I Söderhamn finns tre sektioner som tillsammans består av cirka 60 medarbetare.

Om dig

För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html.

I det här jobbet ska du:

- arbeta effektivt och handlingskraftigt
- vara bra på att arbeta i team och stötta andra för att nå gemensamma mål
- ha analytisk förmåga och kunna se samband när du fattar objektiva beslut
- vara hjälpsam och bemöta andra med vänlighet och respekt
- tala och skriva enkelt och tydligt
- vara utvecklingsorienterad och ha ett intresse för digitalisering

Du ska även ha:

- en avslutad akademisk utbildning om minst 120 högskolepoäng (80 poäng) inom, enligt arbetsgivaren, för fastighetstaxeringen relevanta områden

Det är önskvärt att du har:

- erfarenhet av arbete inom fastighetsmarknaden
- värderingsteknisk erfarenhet/utbildning

Bra att veta

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.

https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs.4.18e1b10334ebe8bc80004.html kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse hösten 2019 tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2019-05-28

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-16
Ange följande referens när du ansöker: 2019/474
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christin Pettersson, sektionschef 010-5724127
Stefan G Adolfsson, HR-specialist rekrytering 010-5744065

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Solna
17194 Solna

Kontorsadress
Solna

Jobbnummer
4813120

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: