Handläggare till enheten för spektrumtillsyn

Post- och Telestyrelsen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Post- och Telestyrelsen i Stockholm, Haninge, Malmö, Kiruna eller i hela Sverige

Är du i början av din karriär och längtar efter att lära dig något nytt? I den här rollen får du en unik möjlighet att arbeta med en blandning av teknik och juridik. Låter detta intressant? Då kan vi erbjuda en tjänst som handläggare på enheten för spektrumtillsyn!

Om rollen
Mobiltelefoner, träningsklockor, bluetooth-hörlurar och betalkort är bara några få exempel på teknik som är beroende av trådlös kommunikation. Som medarbetare på PTS spektrumtillsyn får du en unik möjlighet att arbeta med en blandning av teknik och juridik för att Sverige ska ha välfungerande trådlösa kommunikationstjänster, idag och i framtiden.

Tjänstens innehåll varierar över tid, i takt med att samhället och radioanvändningen utvecklas. Kärnan i arbetet är dock marknadskontroll av radioutrustning, vilket innebär inspektion av produkter där radiokomponenter ingår. Syftet är att upptäcka utrustning som inte uppfyller tekniska och juridiska krav för att därigenom minska risken för framtida radiostörningar.

Tjänsten innebär stort eget ansvar, många bollar i luften och löpande dialog med tillverkare, importörer och distributörer av produkter som använder trådlös teknik.

I rollen kommer du att tillsammans med övriga kollegor planera, utföra och följa upp marknadskontroll av radioutrustning på den svenska marknaden. Du kommer även att beställa labbtester av utrustning och analysera tekniska underlag och mätrapporter. I rollen som handläggare kommunicerar du löpande med tillverkare, importörer och distributörer av radioutrustning samt bereder myndighetsbeslut. Du kommer dessutom att ha intern dialog med andra delar av PTS som arbetar med närliggande frågor, samt delta i myndighetsövergripande samarbeten på nationell och europeisk nivå.

Vem är du?
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du nyfiken och prestigelös. Du är en lagspelare som trivs i nära samarbete med andra. Som person uppskattar du varierande arbetsuppgifter i en roll som präglas av stor frihet under ansvar.

Vi söker dig som har:

• Eftergymnasial utbildning eller motsvarande inom relevant område
• Goda kunskaper i tal och skrift på svenska
• Goda kunskaper i tal och skrift på engelska

Det är meriterande om du har:

• Erfarenhet av arbete på myndighet
• Erfarenhet av arbete med marknadskontroll eller compliance/regelefterlevnad
• Erfarenhet av utåtriktat arbete
• Kunskaper inom radioteknik eller annan kommunikationsteknik.

Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning om sex månader. Placering i Stockholm med start snarast möjligt enligt överenskommelse.

Som anställd på myndigheten får du del av förmåner såsom lunchförmån, bra semestervillkor och pensionsvillkor. Vår arbetsplats är på Hälsingegatan 38 där du kommer att arbeta i moderna aktivitetsbaserade lokaler, men har även möjlighet att jobba hemifrån upp till 40%.

Vi erbjuder dig en arbetsplats där vi värdesätter god balans mellan arbete och fritid, därför är friskvård en del av arbetet i form av 2 friskvårdstimmar i veckan och 5000 kronor i friskvårdbidrag, det finns även en friskvårdsförening som anordnar olika aktiviteter. Här kommer du får ett givande och omväxlande arbete på en myndighet där du kan växa och utvecklas - både personligt och professionellt.

Hur ansöker jag?
För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss av urvalsfrågor. Vi ber dig därför att svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Vi önskar att du inte bifogar en bild eller information om personnummer och adress i ditt CV. Du behöver inte bifoga ett personligt brev utan kan ladda upp ditt CV två gånger. Tester kan komma att användas i processen.

Har du skyddade uppgifter av något slag ber vi dig kontakta ansvarig HR-specialist.

Att arbeta på PTS:
Hos oss får du arbeta med ett meningsfullt uppdrag, till nytta för samhället, och tillsammans med cirka 400 kollegor. Vår verksamhet präglas av komplexa frågor och den snabba teknikutvecklingen, vilket gör att du får verka i en innovativ och kreativ miljö.

Om du är flexibel, tar initiativ och gillar att samarbeta kommer du att trivas hos oss och bidra till vår kultur. Vi utvecklar verksamheten tillsammans, vilket är en förutsättning för att vi ska nå våra höga ambitioner - att vara Sveriges bästa arbetsplats!

På PTS bidrar du till samhällsnytta. Se filmen om vårt uppdrag.

Välkommen med din ansökan senast 12 januari.

För mer information kontakta enhetschef Magnus Leijel på magnus.leijel@pts.se eller HR-specialist Isabelle Flygelholm på isabelle.flygelholm@pts.se.

För kontakt med vår lokala fackliga arbetstagarorganisation maila till saco@pts.se.

Ersättning
Fast lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Post- och Telestyrelsen (org.nr 202100-4359), http://www.pts.se

Arbetsplats
Post- och telestyrelsen

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Post- och Telestyrelsen
Senaste upphandlingen: Konsultstöd för övning avseende krisberedskap och totalförsvar

Jobbnummer
8356812

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Post- och Telestyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Post- och Telestyrelsen: