Handläggare till enheten för betalningsföreläggande i Uddevalla
Kronofogdemyndigheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Uddevalla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Uddevalla,
Munkedal,
Färgelanda,
Vänersborg,
Trollhättan eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kronofogdemyndigheten i Uddevalla,
Göteborg,
Lidköping,
Borås,
Skövde eller i
hela Sverige - registrera ärenden, granska underlag och fatta beslut
Vi söker handläggare till enheten för betalningsföreläggande i Uddevalla
Ditt nya jobb
innebär löpande handläggning och ärendehantering inom betalningsföreläggande, som är ett förenklat rättegångsförfarande och används för att fastställa otvistiga anspråk och besluta om mål om handräckning. Vi ställer höga krav på snabbhet och rättssäker tillämpning. Du kommer bland annat att granska underlag, fatta beslut och hantera mängder av registreringar. Arbetet innebär också många kontakter med våra kunder (sökande och svarande) såväl skriftliga som per telefon. Vi arbetar teambaserat, vilket innebär att du tillhör ett team som tillsammans ansvarar för resultat, planering och arbetsfördelning.
Vi söker dig som
• har 3-årig gymnasieutbildning, gärna inom samhälle/ ekonomi.
• har erfarenhet av administrativt eller handläggande arbete under de senaste fem åren
• har förmåga att analysera och kritiskt granska ett material samt arbeta metodiskt och strukturerat
• har goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift
• har goda datakunskaper
• har god förmåga att bemöta människor på ett förtroendefullt sätt
• har god förmåga att samarbeta och ett förhållningssätt som stämmer med ett teambaserat arbetssätt
• har förmåga att planera, prioritera, och fatta beslut
• är noggrann och stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
• har en öppen och lyssnande attityd, samt god kommunikativ förmåga
• har förmåga att arbeta resultat - och målinriktat.
Det är meriterande om du har akademiska poäng inom juridik, ekonomi eller statsvetenskap. Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete med ekonomi, juridik, inkasso eller har arbetat vid Kronofogdemyndigheten, eller har erfarenhet av kundkontakter. Det är dessutom meriterande om du talar och skriver på fler språk än svenska, gärna engelska.
Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Anställningen är tills vidare. Provanställning kan komma att tillämpas. Vi söker också medarbetare för visstidsanställning till december 2012 och ett vikariat till december 2013.
Sista ansökningsdatum: 2012-04-19
Publiceringsdatum2012-04-04Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMagnus Nordin, Teamchef, 010-579 87 98
Christina Lindberg, Teamchef, 010-579 72 04
Rozita Lundgren, ST, 010-579 72 88
Stefan Andersson, SACO, 010-5797249
Terese Junhag, HR-konsult, 010-575 00 22
FöretagKronofogdemyndigheten
AdressKronofogdemyndigheten
Jobbnummer 1206199
Observera att sista ansökningsdag har passerat.