Handläggare till avdelningskansliets HR-avdelning

Polismyndigheten, HR-avdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, HR-avdelningen i Stockholm, Solna, Uppsala, Eskilstuna, Västerås eller i hela Sverige

HR-avdelningens uppdrag är att tydliggöra, omsätta och utveckla en verksamhetsdriven arbetsgivarpolitik som stödjer Polismyndighetens långsiktiga mål. HR-avdelningen ska tillgodose ledningens och verksamhetens behov av strategisk styrning och verksamhetsnära stöd. Avdelningen ska vidare säkerställa att det finns förutsättningar för ett professionellt, tillgängligt och likvärdigt HR-stöd för hela Polismyndigheten. För att göra det är avdelningen organiserad i ett avdelningskansli, åtta verksamhetsnära enheter, HR-direkt samt tre gemensamma enheter (Kompetensutveckling, Chef- och medarbetarskap, Arbetsgivarutveckling, förhandling och arbetsmiljö).


Publiceringsdatum
2018-01-12

Arbetsuppgifter
På avdelningskansliet får du möjlighet att arbeta inom många av de olika områden som vi ansvarar för men du kommer också att ha egna ansvarsområden. Det innebär samordning, stöd, uppföljning och styrning inom avdelningens verksamhetsområden. Rollen är flexibel och omväxlande och tempot är tidvis högt. Som handläggare vid avdelningskansliet ansvarar du för att skapa och bereda underlag för planering, uppföljning och beslut som kan gälla samtliga HR-processer.

• Tillsammans med andra ansvara för planering, uppföljning och intern styrning och kontroll
• Samordna och driva avdelningens planeringsprocess under året
• Samordna och driva uppföljningsprocessen under året: månadsrapportering, tertial- och årsrapport samt löpande uppföljning
• Handlägga ärenden, delningar och remisser samt förfrågningar av nationell och internationell karaktär.

Vi har stödjande arbetssätt och växlar mellan strategiska och mer operativa arbetsuppgifter.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Akademisk utbildning inom Personal/HR, ekonomi, juridik eller motsvarande vad arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
• Minst två års erfarenhet av statlig verksamhet
• Kunskap om beredning och ärendehantering inom staten
• Kunskap i MS Office-paketet och övriga relevanta IT-system
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

MERITERANDE
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete med frågor på strategisk nivå
• Erfarenhet av kvalificerat arbete med verksamhets- och ekonomistyrning
• Erfarenhet av projektledning eller motsvarande

PERSONLIGA EGENSKAPER
Vi söker dig som har förmåga till helhetsperspektiv samt är noggrann och strukturerad. Du kan arbeta självständigt såväl som tillsammans med andra. Du är lösningsinriktad och tar egna initiativ för att lösa de frågor som kommer upp.

• Förmåga att vara flexibel, kunna prioritera och arbeta strukturerat
• Förmåga att skapa förtroendefulla relationer, ha ett reflekterande förhållningssätt med god förmåga att lyssna, föra konstruktiv dialog, samverka och vara serviceinriktad
• Förmåga att inhämta, värdera och systematisera information
• Förmåga att anpassa information efter mottagare och situation
• Mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska

När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.



ÖVRIGT
Anställningen
Arbetsort: Stockholm
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Förtroende
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet, säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

Så ansöker du
Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut; Registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult: Emma Färlin, tfn 072-217 02 06.

Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-22
Ange följande referens när du ansöker: C17232/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jenny Hedqvist 010-56285 95

Företag
Polismyndigheten, HR-avdelningen

Adress
Polismyndigheten, HR-avdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
3899216

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, HR-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, HR-avdelningen: