Handläggare till administrativa avdelningen

Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Administrativa avdelninge / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Administrativa avdelninge i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 370 medarbetare och har sin lokalisering i Globenområdet.

På Serviceförvaltningen är kompetens och serviceanda en viktig grund för arbetsglädje och goda resultat.

Vi är en transparent och kommunicerande organisation där människor kan, får och vågar. På Serviceförvaltningen bemöts alla med tillit och respekt. Vi tar gemensamt och personligt ansvar för helheten och för vår egen del av arbetet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.



Arbetsplatsbeskrivning

Avdelningen för administration innefattar funktioner såsom ekonomi, HR, IT, systemförvaltning, registratur, nämndhantering, lokaler, bemötandefrågor, inköp och vaktmästeri.

Idag är vi femton medarbetare på avdelningen. Förvaltningen står inför ett spännande utvecklingsarbete med införande av stadens nya gemensamma dokument- och ärendehanteringssystem.

Publiceringsdatum
2019-04-05

Dina arbetsuppgifter
Rollen som handläggare på administrativa avdelningen är bred och innebär att du självständigt arbetar med olika uppdrag för avdelningen och stöttar serviceförvaltningens verksamhetsområden med olika administrativa uppgifter som kan variera över tid.

Uppdraget som handläggare innebär att du arbetar med framställning av dokumentation och att ta fram rutinbeskrivningar, utbildningsadministration, registervård samt övriga administrativa uppgifter. Du kommer också att delta i implementeringen av ett nytt stadsgemensamt dokument- och ärendehanteringssystem.

Du är även en del av avdelningens registratur och arkivorganisation, vilket bland annat innefattar att du tillsammans med förvaltningens registrator svarar för diarie- och ärendehantering, arkivering av inkomna handlingar samt utlämning av allmänna handlingar. Du kommer också att tillsammans med registrator hantera förvaltningens nämndadministration.

I rollen ingår även att göra analyser och bearbeta olika typer av data, att ta fram statistik ur olika ärendehanteringssystem, sammanställa och skapa kvalitetssäkrade rapporter och publicera dessa digitalt. Viss dokumentation runt rapporter ingår.

Kvalifikationer
Vi söker dig som:

- Har en relevant eftergymnasial utbildning
- Har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift
- Trivs med ett brett uppdrag med olika typer av uppdrag på kort och lång sikt
- Har erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem samt har goda kunskaper i Office-paketet främst Excel
- Har vana av att arbeta med statistikinhämtning ur olika system och är van att skapa rapporter och att göra analysarbete

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta inom registratur och diarieföring.

Som person är du målinriktad och drivs av att se resultat av det du gör och du arbetar på till dess att resultat är uppnådda. Du har stor vana att själv strukturera upp ditt arbete, ta egna initiativ och driva dina arbetsuppgifter framåt. Rollen innebär många interna kontakter vilket ställer krav på att du är serviceinriktad och har en vilja att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar. Vidare är du mycket noggrann i ditt arbetssätt och van att levererar arbete av hög kvalité.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-22
Ange följande referens när du ansöker: 2019/1934
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annika Press, Avdelningschef 08-508 11 820
Anna Nordahl, HR-konsult 08-508 11 734

Företag
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Administrativa avdelninge

Adress
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Administrativa avdelninge
Palmfeltsvägen 5
12107 Stockholm

Kontorsadress
Palmfeltsvägen 5

Jobbnummer
4715503

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Administrativa avdelninge

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Administrativa avdelninge: