Handläggare som vill möta kunder i telefon till Göteborg

Kronofogdemyndigheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kronofogdemyndigheten i Göteborg, Borås, Varberg, Uddevalla, Lidköping eller i hela Sverige

Vi ser möjligheter, gör du?

Vårt uppdrag är att bidra till ett väl fungerande samhälle genom att skapa balans mellan den som inte fått betalt och den som ska betala. Vi vill hjälpa människor att hitta lösningar och förändra sin situation, men framför allt vill vi motverka att människor hamnar i en svår skuldsättning. I vårt arbete är det viktigt att se möjligheter och med kundens fokus ständigt förbättra vår verksamhet.

Den här tjänsten är placerad på vår kundserviceenhet. Kundservice är ofta kundens första kontakt med Kronofogden och vårt ansikte utåt. Vi besvarar frågor från kunder som gäller Kronofogdens hela verksamhet. Våra kontakter sker främst genom telefon och e-post, men även via vanlig post, fax och Facebook. Kunskapsområdet är brett och varierat. Det kan handla om allt från att svara på frågor om löneutmätning till att ge kunderna vägledning och stöd för att de själva ska kunna lösa sin situation.



Ditt nya jobb

Arbetet innebär att du besvarar frågor från privatpersoner och företag. Du hanterar en stor mängd samtal och e-post. Din arbetsdag består av att möta kunder i telefonen och till din hjälp använder du många it-system samtidigt. Du har många kontakter, både med dem som vill ha betalt och de som ska betala. En viktig uppgift är att bidra till att kunderna kan lösa sina betalningsproblem frivilligt. Telefonen är vårt viktigaste arbetsredskap.

Våra öppettider är vardagar klockan 8-18. Din arbetstid är schemalagd och du har möjlighet att påverka den.



Har du den bakgrund och de egenskaper vi söker?



Publiceringsdatum
2017-02-17

Bakgrund
Vi söker dig som

• har avslutad teoretisk treårig gymnasieutbildning med grundläggande behörighet till högskola och universitet
• under de senaste fem åren har arbetat minst ett år med liknande arbetsuppgifter, där huvudarbetsuppgiften varit att ta emot ett stort antal inkommande samtal samt att besvara en stor mängd e-post
• har goda datorkunskaper och erfarenhet av att arbeta i flera olika datorsystem samtidigt.

Det är meriterande om du har aktuell arbetslivserfarenhet av ett serviceyrke där du fått besvara frågor samt förmedla information på ett kortfattat och pedagogiskt sätt i det direkta kundmötet.



Dina egenskaper

Vår verksamhet kan ha en stor inverkan på människors liv och vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper.

• Du är en person som tycker om att ge service och har lika lätt att kommunicera oavsett om det är via telefon eller e-post.
• Språket är vårt viktigaste verktyg för att skapa förtroende i mötet med våra kunder. Du behöver därför ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och att anpassa ditt språk efter mottagaren. Du behöver också vara bra på att lyssna och ha en pedagogisk förmåga, så att du på ett enkelt sätt kan ge vägledning och information samtidigt som du använder flera it-system.
• Arbetet innebär ett högt tempo i kombination med många samtal från människor som befinner sig i en utsatt livssituation. Därför behöver du kunna sätta dig in i andras situation, uppträda förtroendeingivande och visa ett gott omdöme. Du kan ta dig an varje kundkontakt på ett kreativt sätt, eftersom det är en stor variation bland våra kunder när det gäller händelse, ålder, ursprung och språk.
• Våra svarstider är viktiga och din förmåga att skapa ett bra resultat är en förutsättning för att upprätthålla en god service gentemot våra kunder.
• Som medarbetare och kollega tar du ansvar för ditt lärande och delar med dig av kunskaper och erfarenheter till andra. Dina arbetsuppgifter varierar och verksamheten utvecklas ständigt. Därför är det viktigt att du gillar förändring och bidrar till effektiva lösningar.
• Eftersom vi arbetar teambaserat är det viktigt att du tycker om att samarbeta och har lätt för att kommunicera.



Information

Anställningen inleds med en provanställning på sex månader.

Tester kommer att användas som ett led i vår urvalsprocess.

Tillträde sker enligt överenskommelse.

Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lamija Skangic, teamchef 010-573 42 53
Linda Ekman, HR-konsult 010-575 00 21
Christofer Olsen-Nikkinen, facklig kontaktperson ST 010-577 64 96
Joseph Zamani, facklig kontaktperson Saco 010-579 20 55

Företag
Kronofogdemyndigheten

Adress
Kronofogdemyndigheten
Rosenlundsgatan 8
40516 Göteborg

Kontorsadress
Rosenlundsgatan 8

Jobbnummer
3325766

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kronofogdemyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kronofogdemyndigheten: