Handläggare parkeringsärenden till Rättsenheten, Region Väst

Polismyndigheten, Rättsavdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Rättsavdelningen i Göteborg, Halmstad, Jönköping, Skövde, Eksjö eller i hela Sverige

Rättsavdelningen är en av myndighetens gemensamma avdelningar och består av ca 700 medarbetare, varav ca 120 inom Polisregion Väst. Region Väst består av Hallands och Västra Götalands län. Cirka 4 600 anställda arbetar för att genomföra polisens kärnuppdrag i de 55 kommunerna.
Rättsavdelningen utövar Polismyndighetens rättsliga styrning och bistår med juridiskt stöd till hela Polismyndigheten. Vidare ansvarar avdelningen för hantering av allmänna handlingar samt för handläggning av förvaltningsärenden.


Publiceringsdatum
2018-01-11

Arbetsuppgifter
Vi söker nu två handläggare av parkeringsärenden med placering i Göteborg.
Du kommer att handlägga ärenden enligt lagen (1976:206) om felparkeringsavgift. Här kommer du få utreda bestridanden av betalningsansvar gällande parkeringsanmärkningar. Arbetet innefattar kontakter med allmänheten, kommuner och parkeringsvakter, samt vid behov platsundersökningar. Arbetet är självständigt och kräver struktur och noggrannhet.


Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• har minst en 3-årig gymnasiekompetens
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• har god datavana och kan arbeta i Officepaketet

Det är meriterande om du har:
• relevant arbetslivserfarenhets av handläggning, utredning och beslutsfattande i närtid dock max 1 år tillbaka i tiden helst inom offentlig verksamhet
• erfarenhet av att bemöta allmänhet och handlägga förvaltningsärenden
• B-körkort
• kunskap i engelska, både tal och skrift

Dina personliga egenskaper
Arbetet kräver att du har ett intresse för utredningsarbete och därför söker vi dig som:
• är serviceinriktad och har ett positivt förhållningssätt
• har mycket god samarbetsförmåga och gott omdöme
• har ett strukturerat arbetssätt och är noggrann
• kan arbeta självständigt, tar egna initiativ och är flexibel
• kan hantera stress och tidspress vid periodvis hög arbetsbelastning
• är flexibel och kan anpassa dig till ändrade omständigheter

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.



ÖVRIGT
Anställningsform:
• En handläggare på heltid, tillsvidareanställning - inleds med sex månaders provanställning
• En handläggare på heltid, visstidsanställning under 6 månader.

Arbetsort: Göteborg
Arbetstider: dagtid med flextid
Tillträde: Snarast och enligt överenskommelse

Anställningen kräver svenskt medborgarskap

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning Anställningsform: * En handläggare på heltid, tillsvidareanställning - inleds med sex månaders provanställning * En handläggare på heltid, visstidsanställning under 6 månader.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-25
Ange följande referens när du ansöker: C17179/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Clarence Oredson clarence.oredson@polisen.se 010-56 53 771

Företag
Polismyndigheten, Rättsavdelningen

Adress
Polismyndigheten, Rättsavdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
3898338

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Rättsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Rättsavdelningen: