Handläggare på myndigheten för äldre och personer med funktionsn

Södertälje kommun / Ekonomiassistentjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södertälje kommun i Södertälje, Botkyrka, Sundbyberg, Stockholm, Upplands Väsby eller i hela Sverige

En dag på jobbet

Tillsammans med ett team som omfattas av sex andra administrativ handläggare och en gruppledare kommer du att arbeta med sedvanliga administrativa arbetsuppgifter som kan komma att variera över tid. I arbetet som administrativ handläggare ingår att administrera fakturor och hantera ersättning till utförare. Som administratör hanterar och analyserar du också viss statistik samt placera brukare inom hemtjänsten. Du kommer även att arbeta som avgiftshandläggare, vilket innebär att du handlägger och beslutar i ärenden som rör avgifter utifrån gällande lagstiftning för personer inom äldreomsorg och omsorg.


Vem är du?

Krav:
Vi söker dig som har en avklarad gymnasieexamen, gärna med inriktning inom ekonomi. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att analysera siffror, sammanställa underlag till fakturor och avgiftshantering, därför vill vi att du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom offentlig förvaltning. Du ska ha god datavana.

Meriterande:
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av verksamhetssystemet Pulsen Combaine.

Personliga egenskaper:
Vi ställer stora krav på din förmåga att samarbeta både inom och utanför ditt team. Att arbeta som avgiftshandläggare ställer också stora krav på din serviceförmåga samt ditt professionella förhållningssätt då du samtalar med människor som befinner sig i olika livssituationer. Du behöver ha goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift. Vi söker dig som kan arbeta självständigt men som även kan tillgodogöra dig fördelarna med att vara en del av ett team. Vi vill att du är glad och positiv, du är en nyfiken person som gillar att bidra till utveckling. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Intervjuer sker löpande.


Vi erbjuder dig

- Ett utvecklande och intressant uppdrag
- Goda möjligheter till kompetensutveckling
- Årsarbetstid som är en modell för flexibel arbetstid
- Ett generöst friskvårdsbidrag, upp till 3000 kronor per år
- Möjlighet att byta semesterdagstillägg mot lediga dagar


Välkommen till oss!

Myndigheten för äldre och personer med funktionsnedsättning har sina lokaler centralt i Södertälje centrum, Lunagallerian. Arbetet vi gör tillsammans har sin utgångspunkt i ett professionellt och respektfullt bemötande. Bilden av vår arbetsplats skapas i varje möte, som medarbetare hos oss är du vårt ansikte utåt.



Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
måndag-fredag kl 8-17 Tillsvidare

Publiceringsdatum
2019-05-15

Ersättning
Enl.avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Catherine Bohlin 08-5230 1948

Företag
Södertälje kommun

Adress
Södertälje kommun
Lunagallerian 3
15189 Södertälje

Kontorsadress
Lunagallerian 3

Jobbnummer
4790042

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södertälje kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertälje kommun: