Handläggare myndighetsärenden Serviceenheten

Polismyndigheten i Gävleborgs län / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Hudiksvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Hudiksvall, Nordanstig, Söderhamn, Ljusdal, Bollnäs eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Gävleborgs län i Hudiksvall, Söderhamn, Ljusdal, Bollnäs, Gävle eller i hela Sverige

Vi söker dig som vill vara med och utveckla serviceenheten vid polisområde norra Gävleborg!

Polisens uppdrag är att bidra till att minska brottsligheten och öka tryggheten i samhället. Människor ska känna sig trygga där de bor och vistas. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som ef-fektiva, engagerade och tillgängliga.

Vi tänker nytt och befinner oss inför en stor organisationsförändring. År 2015 ska dagens 21 polismyndigheter bli en nationell polismyndighet. Gävleborgs polismyndighet kommer då att ingå i en region med Uppsalas och Västmanlands län.

Chefen för polisområdet leder verksamheten som arbetar med planlagt brottsförebyggande arbete, händelsestyrd brottsförebyggande verksamhet, utredning och lagföring samt service.

Serviceenheten leds av en chef på plats och enheten hanterar recept-ionsverksamhet, digital utskriftshantering samt är administrativt stöd till den brottsförebyggande verksamheten och utredningsverksamheten.

Dina arbetsuppgifter som handläggare i myndighetsärenden
innebär att du arbetar i receptionen med passhantering, anmälnings-upptagning, viss hantering av inlämnade vapen, hittegods- och till-ståndsärenden, diarieföring och arkivering, administrering av delgiv-ningar samt digital utskriftshantering. Vid behov arbeta med administrativ beredning och handläggning av kriminal- och trafikärenden. Vi arbetar gränsöverskridande med andra orter inom området.

Kunskapskrav:
• avslutad teoretisk gymnasieutbildning
• mycket god datorvana
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• har goda kunskaper i engelska

Det är meriterande om du har erfarenhet av
• arbete inom offentlig förvaltning
• diarieföring
• ytterligare språkkunskaper
• juridiska kunskaper inom förvaltningsrätt, offentlighets- och sekretesslagstiftning

Personliga egenskaper och förmågor
Du är
• självständig, strukturerad och når uppställda mål
• noggrann, ansvarskännande och klarar av ett tidvis högt ar-betstempo
• serviceinriktat, kundorienterad och har ett bra förhållningssätt
• är bra på att samarbeta

Polismyndigheten erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.

Publiceringsdatum
2013-11-29

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Tidsbegränsad anställning tom 141231. Flextid dagtid samt viss kvällstjänstgöring förekommer.

Ersättning
Fast lön
Individuell lönesättning tillämpas.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-12-11
Ange följande referens när du ansöker: 713 A294.193/2013
Ansökan kan skickas till e-postadress: polismyndigheten.gavleborg@polisen.se

Kontakt
Anneli Elverstig, Chef serviceenheten 11414 (Växel) 11414 (Växel) polismyndigheten.gavleborg@polisen.se

Facklig kontakt
Lena Bogren, OFR/S 11414 (Växel) 11414 (Växel) polismyndigheten.gavleborg@polisen.se

Företag
POLISMYNDIGHETEN I GÄVLEBORGS LÄN

Adress
POLISMYNDIGHETEN I GÄVLEBORGS LÄN
Box 625
80126 GÄVLE

Kontorsadress
S:a Centralgatan 1

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 114 14
E-postadress: polismyndigheten.gavleborg@polisen.se

Jobbnummer
1715595

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten i Gävleborgs län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten i Gävleborgs län: