Handläggare myndighetsärenden

Polismyndigheten i Gävleborgs län / Administratörsjobb / Bollnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Bollnäs, Söderhamn, Ljusdal, Ockelbo, Hudiksvall eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Gävleborgs län i Bollnäs, Söderhamn, Ljusdal, Hudiksvall, Sandviken eller i hela Sverige

Allmänt
Gävleborgs län är Norrlands sydligaste län och har ca 280 000 invånare fördelat på landskapen Gästrikland och Hälsingland. Myndigheten, som har ca 600 anställda, består av en polisoperativ verksamhet och en stabsverksamhet.

Myndigheten arbetar idag aktivt för att år 2013 bli nominerad till utmärkelsen Sveriges modernaste myndighet. Som ett led i att nå detta arbetar myndigheten med en särskild metod för att öka delaktigheten hos medarbetare i myndighetens utvecklingsarbete.

Målet för rättsväsendet är den enskildes rättssäkerhet och rättstrygghet. Målet för Polisen är att minska brottsligheten och öka människors trygghet. Förutom att minska brottsligheten och öka tryggheten ska också service erbjudas inom ett antal områden. Serviceärenden kan vara anmälningsmottagning, hantering av passansökningar, hittegods, ansökan om vapentillstånd, tillstånd att demonstrera men även utskrift av inspelade förhör och utredningsuppgifter. Service handlar också om att biträda andra myndigheter. Våra servicemottagare skall vara nöjda med vår tillgänglighet, vårt bemötande och våra handläggningstider

Vi söker en Handläggare myndighetsärenden, Lokal Support Hälsingland, Bollnäs

Beskrivning av arbetsuppgifter:
Lokal Support
Allt arbete i myndigheten syftar till att vi har en väl fungerande kärnverksamhet.

För att skapa så bra förutsättningar som möjligt för myndighetens chefer och medarbetare renodlas kärnverksamheten.

Det arbete som främst är av administrativ, verksamhetsstödjande och servicekaraktär bedrivs sedan den 1 januari 2010 i den polisoperativa verksamheten.

Arbetsuppgifterna omfattar allt från receptionstjänst, förundersökningsledarstöd till tillståndsgivning.

De lokala supportenheterna ska ha kompetens och resurser för de arbetsuppgifter som receptionerna ansvarar för, digitalt skrivfunktionsarbete, registratur samt administrativt förundersökningsledarstöd.

Dina arbetsuppgifter blir bland annat:
• arbete i receptionen med handläggning av pass, hittegods- tillstånds- och delgivningsärenden samt anmälningsupptagning
• vid behov även hantera utskrifter av inspelade förhör

Beskrivning av kvalifikationer:
Kunskapskrav
• gymnasieexamen eller motsvarande
• mycket god datavana
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• goda kunskaper i engelska

meriterande är
• ytterligare språkkunskaper
• erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning

Vår syn på dig - egenskaper och förhållningssätt
Du ska
• vara ansvarstagande, serviceinriktad och kvalitetsmedveten
• vara strukturerad och noggrann
• kunna arbeta självständigt, med hög kvalité även under tidspress
• ha god förmåga att samarbeta och samverka
• kunna hantera stressiga situationer
• ha god social kompetens, vara kommunikativ och ha hög integritet
• vara utåtriktad och ha förmåga att skapa och bevara goda sociala relationer

Du är
• engagerad, effektiv, ansvarstagande, flexibel och serviceinriktad
• kvalitetsmedveten, strukturerad och noggrann
Övriga villkor:
Polismyndigheten erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.

Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning.

För ytterligare information: Du är välkommen att kontakta chefen för Lokal Support Hälsingland Maud Flink på telefon 114 14

Publiceringsdatum
2012-06-12

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Dagtid/flextid, viss kvällstjänstgöring. Tillsvidare anställning efter provanställning i 6 månader

Tillträde
Enligt överenskommelse

Ersättning
Fast lön
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-06-25
Ansökan, innehållande personligt brev, CV och referenser, samt märkt med diarienummer A 713-4615/12, Handläggare myndighetsärenden Lokal Support Hälsingland Bollnäs, skall ha inkommit till Polismyndigheten i Gävleborgs län, HR-enheten, Box 625, 801 26 Gävle eller via e-post polismyndigheten.gavleborg@polisen.se
Ange följande referens när du ansöker: A713-4615/12
Ansökan kan skickas till e-postadress: polismyndigheten.gavleborg@polisen.se

Kontakt
Chef för Lokal Support Maud Flink tel 114 14

Facklig kontakt
OFR/S Lena Bogren tel 114 14
OFR/P Lennart Proos tel 114 14
Saco-S Gustav Karlberg tel 114 14

Företag
Polismyndigheten i Gävleborgs län

Adress
Polismyndigheten i Gävleborgs län
Box 625
80126 GÄVLE

Kontorsadress
Södra Centralgatan 1

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 11414
E-postadress: polismyndigheten.gavleborg@polisen.se

Jobbnummer
1270766

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten i Gävleborgs län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten i Gävleborgs län: