Handläggare med servicekänsla till Kontaktcenter

Västerås kommun / Backofficejobb / Västerås
2021-08-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare med servicekänsla till Kontaktcenter" (publicerad 2022-01-07) ⬅️


Visa alla backofficejobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Västerås kommun i Västerås, Örebro eller i hela Sverige

Brinner du för service och vill jobba med att vägleda stadens invånare? Vill du arbeta i ett team där vi fokuserar på kvalité, service och glädje? Då kanske det är just dig vi söker till Kontaktcenter!

På Kontaktcenter är vi 25 medarbetare som arbetar med att besvara frågor och vägleda mot olika områden; äldre och funktionsnedsättning, bo och bygga samt skola och förskola. Trivs du med att hjälpa andra kommer du garanterat gå hem från jobbet varje dag med en bra känsla av att du gjort skillnad. För det gör vi, varje dag.

Kontaktcenter är sedan årsskiftet en del av Stadsledningskontoret. Besök vår hemsida www.vasteras.se om du vill veta mer om vår organisation och vad vi gör för samhället.


Publiceringsdatum
2021-08-13

Arbetsuppgifter
Tillsammans med oss kommer du att vägleda personer i frågor inom våra verksamhetsområden. Du kommer även att ta emot synpunkter och hantera ansökningar och felanmälningar som kommer in. En stor del av kontakten är via telefon, mail och sociala medier men vi har även personliga möten i Stadshusentrén. Du kommer att arbeta dagtid och har ett fast schema där även enstaka kvällsmöten kan förekomma.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har en avslutad eftergymnasial vidareutbildning som är relevant för tjänsten. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, och det är positivt om du dessutom har ytterligare språkkunskaper. Vi använder många olika system i vårt dagliga arbete och därför är det viktigt att du är en van datoranvändare och kan söka information digitalt. Du har en bred erfarenhet av serviceinriktat arbete med fokus på kundkontakt och erfarenhet från vårdyrket. Att arbeta hårt för att leverera bästa möjliga service är en självklarhet för dig.

Du trivs bäst på jobbet när du får bemöta kluriga frågor och använda din goda kommunikation. Du är tydlig i din information och har en förmåga att anpassa ditt bemötande beroende på vem du har kontakt med. Eftersom vårt jobb till stor del sker i kontakt över telefon är det viktigt att du är inlyssnande och har en vilja att hitta lösningar.

Vi ser fram emot din ansökan!

ÖVRIGT
Välkommen till Västerås stad - Västmanlands största arbetsgivare. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad. Därför är vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt välfärdsuppdrag. För oss innebär det respekt och omtanke för de människor vi möter oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Vi vill också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället. Det tror vi är viktigt för att få en stolt och välfungerande stad.

Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:
https://www.vasteras.se/jobbochkarriär

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-08-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Västerås kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/00503".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Västerås kommun (org.nr 212000-2080)

Arbetsplats
Västerås stad, Stadsledningskontoret

Jobbnummer
5899477

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Västerås kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Västerås kommun: