Handläggare med inriktning på elektroniska inköp

Konkurrensverket - Swedish Competition Authority / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Konkurrensverket - Swedish Competition Authority i Stockholm

Konkurrensverket är en myndighet under Näringsdepartementet och ett enrådighetsverk som leds av generaldirektören. Konkurrensverkets uppdrag är att arbeta för en effektiv konkurrens i privat och offentlig verksamhet till nytta för konsumenterna samt en effektiv offentlig upphandling till nytta för det allmänna och marknadens aktörer. Nu är den statliga stöd- och informationsverksamheten om offentlig upphandling inklusive innovationsupphandling, samt miljö och sociala krav samlat i myndigheten. Myndigheten har därför behov av ytterligare medarbetare. Konkurrensverket ligger i Stockholm i närheten av Stockholms centralstation.

Enheten ansvarar för att ta fram och sprida kunskap om metoder och fakta för inköpsanalys och avtalsförvaltning. Enheten ansvarar även för att bidra i utveckling av elektroniska system t.ex. e-upphandling inkl. avtalsdatabaser och koppling mot e-beställning. Vi söker nu två medarbetare som vill arbeta med att utveckla och sprida kunskap om elektroniska inköp i offentlig sektor.

Publiceringsdatum
2014-11-28

Arbetsuppgifter
• Du leder eller deltar i projekt, interna såväl som regeringsuppdrag.
• Du deltar i arbetet med att utveckla processerna i den elektroniska inköpskedjan.
• Deltar i arbetsgrupper för standardiseringsarbete både i Sverige och Europa.
• Deltar i det löpande arbetet med ta fram material och ge information om systemstöd för olika delar av inköpsprocessen.

Bakgrund
• Akademisk utbildning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt.
• Du har relevant arbetslivserfarenhet.
• Du har goda kunskaper om upphandling och de lagar och direktiv som är styrande inom området.
• Du är väl förtrogen med kartläggning och visualisering av processer.
• Du är orienterad inom området IT och databaser, känner till aktuella system och verktyg för stöd under inköpsprocessen.
• Du har dokumenterad erfarenhet av utredning och projektledning.

Dina personliga egenskaper
• God samarbetsförmåga, gott omdöme, engagemang och hög integritet.
• Pedagogisk, god analytisk förmåga och förmåga att beskriva komplexa orsakssammanhang.
• Uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.

Meriterande
• Praktiskt upphandlings- och inköpsarbete.
• Kunskap om system som stödjer inköpsprocessens olika delar.
• Erfarenhet av arbete från offentlig sektor.
• Internationellt arbete inom området relevant för tjänsten.
• Erfarenhet av att leda konsulter.

Upplysningar
Anställningen avser två tjänster på heltid. Konkurrensverket tillämpar individuell lönesättning. Anställningar vid Konkurrensverket inleds normalt med sex månaders provanställning.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta:
Ylva Mannervik, avdelningschef, tfn 08-700 16 04 eller
Anna Wihlborg, personalhandläggare, tfn 08-586 217 29.

Fackliga företrädare:
Christian Blume (SACO), tfn 08-700 15 84
Eva Svalfors (ST), tfn 08-700 15 67

Så ansöker du
Ansök senast den 11 december via hemsidan: www.kkv.se

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Anställningar vid Konkurrensverket inleds normalt med sex månaders provanställning

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-11

Företag
Konkurrensverket - Swedish Competition Authority

Adress
Konkurrensverket - Swedish Competition Authority
10385 STOCKHOLM

Kontorsadress
TORSGATAN 11
STOCKHOLM
Visa på karta

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-7001600

Jobbnummer
2083887

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Konkurrensverket - Swedish Competition Authority

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Konkurrensverket - Swedish Competition Authority: