Handläggare med fokus på register

Skatteverket / Juristjobb / Lycksele
2019-05-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare med fokus på register" (publicerad 2019-12-27) ⬅️


Visa alla juristjobb i Lycksele, Norsjö, Malå, Vindeln, Bjurholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Lycksele, Skellefteå, Umeå, Örnsköldsvik, Strömsund eller i hela Sverige

Är du en noggrann och strukturerad handläggare som trivs med både självständigt arbete och samarbete? Vill du skapa samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor? Som handläggare med fokus på register inom Skatteverket har du ett omväxlande och lärorikt arbete med många kontakter.

Om jobbet
Som handläggare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att bearbeta uppgifter från datautsökningar i Skatteverkets register. Du kommer att utreda, säkerställa och underhålla uppgifterna i registren. Arbetet har ett stort inslag av både skriftliga och muntliga kontakter med medborgare och företag. Du kommer även att ge service genom att svara på medborgarnas frågor.

Du planerar din egen arbetsdag och driver dina ärenden både självständigt och i samverkan med andra. Du arbetar nära dina kollegor och ni ger och får stöd av varandra. Arbetet är varierat och du lär dig och får nya kunskaper både på bredden och på djupet. Arbetet innebär många kontakter, exempelvis med kunder och andra myndigheter. Du har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid.

Du tillhör skattesektion 8 på skatteenhet 11 på Skatteavdelningen, med placering i Lycksele. På vår sektion är vi idag 21 kollegor. I huvudsak arbetar sektionen med att kontrollera och rätta uppgifter i Skatteverkets register

Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html.

I det här jobbet ska du:

- ha ett utpräglat sinne för noggrannhet, struktur och ordning
- vara produktiv utan att ge avkall på kvalitet
- ha god förmåga att hantera IT-stöd
- vara hjälpsam och bemöta andra med vänlighet och respekt
- tala och skriva enkelt och tydligt
- vara bra på att samarbeta och stötta andra för att nå gemensamma mål.

Du ska även ha:

- en avslutad 3-årig gymnasieutbildning med godkända betyg, som skall uppvisas vid eventuell intervju

Det är önskvärt att du har erfarenhet av handläggande/utredande arbetsuppgifter.

Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper.

Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.

https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs.4.18e1b10334ebe8bc80004.html kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: September eller enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2019-05-15

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-28
Ange följande referens när du ansöker: 2019/312
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christina Berg, Sektionschef 010-5776509
Charlotta Gotthardt, Hr-specialist rekrytering 010-5749094

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Solna
17194 Solna

Kontorsadress
Solna

Jobbnummer
4789405

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: