Handläggare/lokalförsörjare, Solna

Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som lokalförsörjare innebär att du, tillsammans med andra lokalförsörjare inom lokalsektionen, ansvarar för alla delar i lokalförsörjningsprocessen. Arbetet innebär projektledning av lokalprojekt (inklusive hyresförhandling), kvalitetssäkring av stora flytt- och ombyggnadsprojekt, bevakning, kontroll och uppsägning av hyreskontrakt samt administrering av avtal. Varje förändring i fastighetsbeståndet är att betrakta som ett projekt med en början och ett slut, och därför arbetar vi under projektliknande former.

I arbetet ingår även att tillsammans med våra regioner planera lokalförsörjningen strategiskt, vilket bland annat innebär att analysera långsiktiga behov, fastställa krav och ta fram strategier för att effektivisera lokalutnyttjandet.

Tillsammans med beställare, kontorschefer och avdelningschefer tar du även fram lokalförsörjningsplaner som beslutsunderlag för eventuella förändringar. Du gör också omvärlds- och marknadsbevakningar, har kontakt med hyresvärdar och tar fram rapporter till våra regioner.

I ditt arbete kommer du att behöva ha

• god kännedom om verksamhetslokalerna
• närhet till, och direktkontakt med, verksamhetschefer, intressenter, fastighetsägare och förvaltare, eldistributörer, byggföretag etc.
• nära kontakt med övriga verksamhetsstöd för att bland annat säkerställa lokalernas säkerhet, skalskydd, arkivstandard, tillgänglighet och miljöpåverkan.

Du kommer att få stöd från den interna organisation som hanterar gemensamma processer, strategier, administration, säkerhet och larm, IT, inköp, juridisk avtalstolkning, ritningar, projektering, analyser m.m.

Som lokalförsörjare har du hela Sverige som arbetsfält vilket innebär att det förekommer resor i tjänsten.

Skatteverkets lokaler finns från Malmö till Haparanda och vi är sammanlagt cirka 21 anställda på sektionen. I Solna är vi idag cirka 16 medarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som har

• relevant universitets- eller högskoleutbildning med inriktning på antingen fastigheter eller hyresjuridik, alternativt flerårig aktuell och relevant arbetslivserfarenhet
• kunskap om hyreslagstiftning och hyresavtalshantering
• kunskap om arbetsmiljö
• förhandlingsvana
• erfarenhet av projektledning och arbete i projektform
• god förmåga att arbeta resultat- och målinriktat
• erfarenhet av att hantera ekonomi, budget, utfall och prognoser
• god förmåga att både samarbeta och arbeta självständigt
• god förmåga att kommunicera i tal och skrift
• god förmåga att planera, prioritera och fatta beslut
• god datorvana
• B-körkort.

Det är meriterande om du har aktuell och relevant erfarenhet från arbete på myndighet.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarb etarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan komma att tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-11-06

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anders Berggren, sektionschef 010-572 31 85
Anna Siecke, HR-konsult anna.siecke@skatteverket.se 010-574 78 21
Thomas Karlsson, facklig kontaktperson Saco 010-573 87 83
Anders Tell, facklig kontaktperson ST 010-577 63 49

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Solna strandväg 13
17154 SOLNA

Kontorsadress
Solna strandväg 13

Jobbnummer
3787172

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: