Handläggare / kundtjänstmedarbetare till HSB Norra Stor-Stockhol

Bravura / Butikssäljarjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Järfälla, Sollentuna, Upplands-Bro, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Järfälla, Sollentuna, Upplands-Bro, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2017-01-23

Företaget
HSB är Sveriges största bostadskooperativa organisation och HSB Norra Stor-Stockholm är en självständig regionförening. De erbjuder kvalificerade förvaltningstjänster till bostadsrättsföreningar och andra fastighetsägare. De förvaltar idag 15 000 lägenheter samt har ett mindre bestånd av egna hyresrätter. De är verksamma i Järfälla, Upplands Väsby, Sollentuna och Upplands-Bro. De har 23 000 medlemmar, omsätter 94 MSEK och har 84 anställda. I rollen som handläggare är du placerad på kontoret i Järfälla som i dagsläget består av 45 medarbetare. Hos HSB är du en del av ett företag med bred kompetens där du har goda förutsättningar till personlig utveckling.

Detta är en konsultanställning på sex månader, med chans till förlängning.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som handläggare på Kundcenter ansvarar du för att på ett aktivt och professionellt sätt bemöta HSB:s kunder och medlemmar. Du arbetar till stor del med telefonen som redskap och tar emot inkommande samtal från anslutna medlemmar vilka du hjälper med dess ärenden. Ärendena gäller exempelvis frågor rörande medlemskap, betalningar, avtal, panter, parkeringsplatser och köhantering. Efter samtal från kund är det även din uppgift att registrera och handlägga ärendet från början till slut. Ärenden kan även komma in per mail och samma rutiner för bearbetning och handläggning gäller då.
Du ingår i en grupp om åtta kundteamshandläggare. Tillsammans ansvarar ni för en kundcentermail från vilken ni dels hämtar ärenden, dels fördelar ärenden i gruppen beroende på ärendets karaktär.


Kvalifikationer
• Minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, exempelvis i roll som hyresadministratör
• Erfarenhet från kund-/medlemsservice
• God telefonvana
• Utbildning inom fastighetsförvaltning eller liknande (meriterande)
• Kunskaper i Fastnet (meriterande)
• Kunskaper i Superoffice (meriterande)
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

För att trivas i rollen som kundteamshandläggare är det viktigt att du har ett medvetet kundfokus och tycker om att ge service. Du är lyhörd, engagerad och vill göra ditt allra yttersta för att hjälpa kunden. Du besitter ett lugn och får kunden att känna sig trygg och uppmärksammad. Då det är ett ständigt flöde med inkommande ärenden är det viktigt att du är effektiv och trivs i en miljö med högt arbetstempo. Vi tror att du som söker denna roll är nyfiken och flexibel, du tycker om att hitta nya lösningar och arbetssätt.

HSB Norra Stor-Stockholm är en värderingsdriven organisation och det är därför viktigt att du är positiv och vill bidra till en god stämning och arbetsmiljö.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Järfälla
Lön: Enligt ök.

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: HSB, handläggare, medlemsservice, ärendehantering, hyresadministration, fastigheter, bostad, förvaltningstjänst, administration, kundtjänst

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Josephine Hopstadius josephine.hopstadius.bostrom@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0123

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
3275890

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: