Handläggare Kundtjänst körkort - Visstidsanställning

Transportstyrelsen / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Transportstyrelsen i Örebro, Nora, Askersund, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Vi får samhället att fungera för människor på väg, på räls, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen - både för privatpersoner och företag. Vi är en arbetsplats där våra olika kompetenser samarbetar för att utveckla vår verksamhet.

Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.

Transportstyrelsen skall vara en attraktiv arbetsplats där vi värnar om personlig utveckling och att det ges utrymme till olika karriärmöjligheter. Utveckling för individen innebär även utveckling för Transportstyrelsen.

Ditt framtida arbete

Genom inkommande samtal kommunicerar våra kundtjänsthandläggare med allmänheten, företag, organisationer samt myndigheter. Som kundtjänsthandläggare ger vi information, råd och anvisningar gällande olika frågor rörande körkort. Våra främsta arbetsredskap är datorn och telefonen.

Dessutom prövar och beslutar vi i ärenden om exempelvis körkortstillstånd och handledarskap. Handläggningen kräver en god förmåga att snabbt inhämta rätt information i våra olika system och utifrån det ta effektiva och rättssäkra beslut. Arbetet innebär också löpande kontakt med våra medborgare både via mejl och telefon.

Eftersom tjänsten är tidsbegränsad, med eventuell möjlighet till förlängning, har vi valt att initialt avgränsa den till att endast omfatta den administrativa handläggningen. Vid en eventuell fortsättning breddas rollen till att även innefatta att svara på inkommande samtal och mejl i vår kundingång.

Dina framtida arbetsuppgifter

• arbeta med skriftlig ärendehandläggning
• söka efter information i olika informationsdatabaser
• ge information, råd och anvisningar till allmänheten via telefon, e-post och brev
• tyda och förklara lagtext
• fatta myndighetsbeslut

Arbetstiden är schemalagd enligt våra öppettider: 08.00-16.30. Anställning börjar med en utbildning.

Du måste ha

• eftergymnasial utbildning inom lämpligt område eller annan likvärdig erfarenhet.
• arbetslivserfarenhet om minst 1 år där kundmötet står i centrum; exempelvis rådgivning, support, kundtjänst (regelstyrt) eller annat som arbetsgivaren finner relevant
• god kommunikativ förmåga på svenska och engelska
• god datorvana och lätt för att lära dig nya system

Det är meriterande om du också har

• eftergymnasial utbildning inom informatik, juridik, beteendevetenskap eller statskunskap
• arbetslivserfarenhet av myndighetsutövning
• kunskaper i andra språk än svenska och engelska.
• förmåga att effektivt ta in och processa komplex information

Vi vill att du

• har hög känsla för service och sätter kunden i centrum
• har god förmåga att samarbeta i grupp
• är noggrann och pålitlig
• har en hög egen drivkraft
• är flexibel hantera flera parallella ärende samtidigt
• förmåga att effektivt skapa kontakt, bemöta och inhämta information från kund
• professionellt och trevligt bemötande

Eftersom arbetsuppgifterna innebär många kontakter med människor både inom och utanför Transportstyrelsen så värdesätter vi din förmåga att bemöta andra på ett professionellt och trevligt sätt.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Mer information

Anställningarna är Visstidtidsanställning september tom december med placering Örebro. Tillträde enligt överenskommelse. Urval till intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.

Du är välkommen att kontakta enhetschef Dinko Odobasic 010-495 65 35 dinko.odobasic@transportstyrelsen.se Saco, Peter Backe och ST, Joakim Wenck nås via vår växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Vi är nyfikna på vem du är, vad du kan och vad du vill därför behöver vi din ansökan senast den 14 juni 2021 märkt med referensnummer TSG 2021-5176. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.

Välkommen att bli vår nya kollega!
Kort om Transportstyrelsen

Antal anställda:
Ca 2000.

Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.

Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 13 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.

Huvudkontoret ligger i Norrköping.

Läs mer om Transportstyrelsen

Kort om avdelning Körkort

Körkort prövar och ger tillstånd inom körkortsområdet. Vi besvarar frågor från allmänheten och handlägger ärenden om bland annat körkortstillstånd, handledarskap, högre behörigheter och utbyte av utländska körkort. Vi finns i Härnösand, Kristianstad, Mariestad, Örebro och Kista och har 380 medarbetare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2021-05-31

Ersättning
månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-06-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Transportstyrelsen

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Transportstyrelsen (org.nr 202100-6099), http://www.transportstyrelsen.se/

Jobbnummer
5780360

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Transportstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Transportstyrelsen: