Handläggare kundservice

Banverket Leveransdivisionen / Butikssäljarjobb / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Borlänge, Falun, Gagnef, Säter, Leksand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Banverket Leveransdivisionen i Borlänge, Smedjebacken, Hällefors, Gävle, Västerås eller i hela Sverige

Banverket har det övergripande ansvaret för järnvägen. Banverket lägger grunden för säker, prisvärd och miljöanpassad järnvägstrafik och utvecklar järnvägen med fokus på säkerhet och konkurrenskraft. Vi är totalt 6 300 medarbetare runt om i landet.
Aldrig tidigare har så många människor åkt tåg och aldrig tidigare har så mycket gods transporterats på järnvägen. Och den positiva utvecklingen fortsätter. På Banverket väntar därför många nya och spännande utmaningar.
Divisionen Leverans planerar, leder och informerar om trafiken och svarar för drift och underhåll av det svenska järnvägsnätet. Vi levererar varje dag förutsättningarna för att köra tåg.
Vi söker nu en handläggare till vår kundservice, med placering i Borlänge.

Publiceringsdatum
2009-09-03

Dina arbetsuppgifter
Din uppgift är att arbeta på vår kundservicefunktion med att ta emot ärenden från våra kunder, främst via telefon. Då funktionen är i uppbyggnadsskede kommer du att arbeta med alla typer av ärenden till att börja med, med eventuell möjlighet att specialisera dig senare. Du kommer även att hantera fakturaunderlag och reklamationer.
Du har täta kontakter och bygger upp relationer med våra kunder genom att erbjuda dem den service de behöver.
Arbetet innebär även att ha en dialog med övriga enheter inom Banverket för att se till att ärendena hanteras effektivt och kundorienterat.

Kvalifikationer
Du har gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning eller annan inriktning och erfarenhet som vi sammantaget bedömer som likvärdig. Högskoleutbildning är meriterande.
Du har erfarenhet av kundorienterat arbete där du byggt kundnära relationer och du har god förståelse om vikten av en professionell kundhantering.
För arbetet krävs god datavana, eftersom en stor del av det dagliga arbetet innebär att jobba med Banverkets interna datasystem samt med MS Office paketet.
Du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Kan du även hantera tyska och franska är det meriterande. Det är också en merit om du har erfarenhet från arbete i, eller kunskaper om, järnvägssektorn.
Du arbetar självständigt och tar egna initiativ. Du har förmåga att hitta lösningar och formulera dem på ett tydligt och enkelt sätt. Vi lägger också stor vikt vid andra personliga egenskaper såsom att du är lugn och lyhörd i kommunikation med andra, utåtriktad, relationsskapande och har ett kundorienterat arbetssätt.
Banverket strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt, därför eftersträvar vi en mångfald bland våra medarbetare.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-09-25
Ange följande referens när du ansöker: 09235-11767
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering.leverans@banverket.se

Kontakt
Hans Lindersson, 0243-44 64 33
Peter Suominen, Chef Kundservice, 0243-44 56 66

Facklig kontakt
Per-Johan Holmström, SEKO, 0243-44 66 73
Bengt Palm, SACO, 070-565 11 81, 031-10 35 01
Anders Sjögren, ST, 070-762 2663, 08-762 36 17

Företag
Banverket Leveransdivisionen

Adress
Banverket Leveransdivisionen
78185 BORLÄNGE

Kontorsadress
Jussi Björlings väg 2

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0243-44 50 00

Jobbnummer
501001

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Banverket Leveransdivisionen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Banverket Leveransdivisionen: