Handläggare, Kundmötesavdelningen, Eskilstuna - Skatteverket - Butikssäljarjobb i Eskilstuna
Handläggare, Kundmötesavdelningen, Eskilstuna
Skatteverket / Butikssäljarjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla butikssäljarjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs
Visa alla jobb hos Skatteverket i Eskilstuna

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor. Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Då du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.

På servicekontoret i Eskilstuna är vi cirka tolv medarbetare och tillhör Servicekontorsenhet Norra på Kundmötesavdelningen. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

* med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
* som är till nytta för medborgare och företag
* med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
* som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
* som erbjuder god balans mellan arbete och fritid

Vi söker dig som

* har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik eller beteendevetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
* har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
* har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
* har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
* bemöter andra väl och har god servicekänsla
* har mycket god kommunikativ förmåga
* har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
* är flexibel
* ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
* stödjer och samverkar

Det är meriterande om du tidigare har arbetat som servicehandläggare på något av landets servicekontor.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är ett vikariat.

Välkommen med din ansökan till oss!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-08-18

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elinor Wigander, sektionschef elinor.wigander@skatteverket.se 010-574 13 10
Ann Charlotte Odengran, hr-konsult ann.charlotte.odengran@skatteverket.se 010-572 38 76
Dinka Hodzic, facklig kontaktperson ST 010-576 46 38
Per-Olof Karlsson, facklig kontaktperson Saco 010-576 82 42

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Kungsgatan 13
63220 Eskilstuna

Kontorsadress
Kungsgatan 13

Jobbnummer
3649987

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: