Handläggare inom utlämnande av handling

Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Örnsköldsvik
2019-03-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare inom utlämnande av handling" (publicerad 2020-05-15) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Örnsköldsvik, Nordmaling, Kramfors, Bjurholm, Sollefteå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Örnsköldsvik, Kramfors, Sollefteå, Härnösand, Mark eller i hela Sverige

Vill du skapa samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor? Som handläggare inom utlämnande av handling kommer du att ha ett lärorikt arbete som innebär handläggning med snabba beslut och myndighetssamverkan.

Om jobbet
Dina arbetsuppgifter som handläggare innebär i huvudsak att lämna ut allmänna handlingar/uppgifter från Skatteverkets olika verksamhetssystem. Begäran om utlämnande kommer från brottsbekämpande myndigheter. I dina arbetsuppgifter ingår att i samband med utlämnandet göra en sekretessprövning utifrån lagar och regler. Utlämnandet kan ske både muntligt och skriftligt. Du kommer främst handlägga mängdärenden. Ärendena kan vara enkla och snabba medan andra tar mer tid.

Du handlägger dina ärenden både självständigt och i samverkan med andra.

Placeringsort för anställningen är Örnsköldsvik. Du tillhör en skattesektion på skatteenhet 12.

Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår medarbetarpolicy.

I det här jobbet ska du:

• ha god förmåga att arbeta självständigt och ta eget ansvar
• besitta god beslutsförmåga och kunna fatta snabba beslut under tidspress
• ha god förmåga att samarbeta med andra

Du ska även ha:

• en avslutad gymnasieutbildning med grundläggande behörighet till högskola/universitet
• goda språkkunskaper i svenska i tal och skrift

Det är önskvärt om du har aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av handläggning på en myndighet. Det är även önskvärt om du har läst juridik eller ekonomi på högskolenivå.

Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.

Arbetsuppgifterna är placerade i säkerhetsklass och vi kommer att genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll före beslut om anställning.

På skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2019-03-01

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Thomas Quayle, sektionschef 010-574 90 69
Susanne Mikaelsson, sektionschef 010-577 97 32
Kajsa Gretland, hr-konsult 010-572 42 36
Jennie Edfors, facklig kontaktperson Saco 010-574 78 76

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Storgatan 12
89133 Örnsköldsvik

Kontorsadress
Storgatan 12

Jobbnummer
4642979

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: