Handläggare inom förvaltningsärenden till Jönköping

Polismyndigheten, Rättsavdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Rättsavdelningen i Jönköping, Eksjö, Skövde, Växjö, Linköping eller i hela Sverige

Polismyndighetens rättsavdelning består ca 700 medarbetare som ansvarar för ett flertal viktiga funktioner i Polismyndigheten. Allt ifrån att ge rättslig styrning och stöd till hela Polismyndigheten, handlägga skadestånds- och förvaltningsärenden, ansvara för Polismyndighetens författningssamling och andra styrdokument till att samordna ärenden om utlämnade av allmänna handlingar och ansvara för personuppgiftsbehandling. Den breda variationen av arbetsuppgifter gör rättsavdelningen till en spännande och attraktiv arbetsplats. Vissa uppgifter är mycket verksamhetsnära medan andra fokuserar på utveckling tillsammans med andra avdelningar inom polismyndigheten


Publiceringsdatum
2018-07-13

Arbetsuppgifter
Rättsenheten Öst, förvaltningsrättsgrupp 1 i Jönköping, söker två positiva, självgående och driftiga handläggare som vill bidra med att uppfylla Polismyndighetens uppdrag. I arbetet ingår bland annat diarieföring, beredning, föredragning och självständigt beslutsfattande. Handläggningen är till stor del digitaliserad. I arbetsuppgifterna ingår juridiska ställningstagande, sedvanlig handläggning, samverkan inom och utom Polismyndigheten och dagliga kontakter med allmänheten, företag, kommuner och andra myndigheter. Arbetet innebär handläggning av ärenden enligt exempelvis vapenlagen, ordningslagen, lag om ordningsvakter och lag om felparkeringsavgift. Även inspektionsverksamhet kan komma att aktualiseras.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• för området relevant högskoleutbildning och/eller motsvarande eftergymnasial utbildning alternativt förvärvade erfarenheter som myndigheten bedömer är relevant
• vi ser gärna att du har minst 1 års relevant arbetslivserfarenhet inom exempelvis juridik, offentlig förvaltning, statsrätt, offentlig rätt, förvaltningsrätt eller motsvarande som myndigheten bedömer är relevant
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska, då arbetet kräver att du kan författa myndighetsbeslut och skrivelser
• god datavana

MERITERANDE
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet och/eller kunskap av att arbeta inom IT-baserade ärendehanteringssystem
• erfarenhet av handläggning inom offentlig förvaltning
• kunskap inom förvaltningsrätt
• erfarenhet av kundkontakter
• erfarenhet av att arbeta i en polisiär verksamhet
• erfarenhet av att jobba mot av myndigheter uppsatta mål

PERSONLIGA EGENSKAPER
Vi söker dig som:
• är serviceinriktad, har ett positivt förhållningssätt samt god samarbetsförmåga
• har ett strukturerat arbetssätt och är noggrann
• har en god analytisk förmåga och prioritera rätt saker
• kan arbeta självständigt samt hantera stress och tidspress vid periodvis hög arbetsbelastning
• är flexibel och kan anpassa dig till ändrade omständigheter
• är lyhörd med förmågan att ta till dig ny kunskaper och dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter


ÖVRIGT
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Säkerhetsklassning:

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet, säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

Så ansöker du
Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut; Registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult: ninwa.youssef@polisen.se

Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Flex Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-30
Ange följande referens när du ansöker: C20820/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hanna Larsson 010-566 77 49

Företag
Polismyndigheten, Rättsavdelningen

Adress
Polismyndigheten, Rättsavdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
4249371

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Rättsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Rättsavdelningen: