Handläggare Förvaltningsärenden Eskilstuna

Polismyndigheten, Rättsavdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Rättsavdelningen i Eskilstuna, Västerås, Örebro, Uppsala, Norrköping eller i hela Sverige

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet.

Polismyndighetens rättsavdelning består ca 700 medarbetare som ansvarar för ett flertal viktiga funktioner i Polismyndigheten. Allt ifrån att ge rättslig styrning och stöd till hela Polismyndigheten, handlägga skadestånds- och förvaltningsärenden, ansvara för Polismyndighetens författningssamling och andra styrdokument till att samordna ärenden om utlämnade av allmänna handlingar och ansvara för personuppgifts-behandling. Den breda variationen av arbetsuppgifter gör rättsavdelningen till en spännande och attraktiv arbetsplats.

Nu söker vi handläggare av förvaltningsärenden för 6-10 månaders allmän visstidsanställning med placeringsort: Eskilstuna


Publiceringsdatum
2017-10-11

Arbetsuppgifter
Arbetet innebär handläggning av ärenden enligt exempelvis vapenlagen och ordningslagen. I arbetet ingår bland annat diarieföring, beredning, föredragning och beslutsfattande. Handläggningen är till stor del digitaliserad. I arbetsuppgifterna ingår juridiska ställningstaganden, samverkan inom och utom Polismyndigheten och dagliga kontakter med allmänheten, företag, kommuner och myndigheter. Gällande vissa arbetsuppgifter ingår praktisk vapenhantering. Arbetet kan stundtals vara tungt och fysiskt krävande. Resor ingår i tjänsten och därav är det krav på B-körkort och körvana.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har
• Gymnasieexamen
• Kvalificerad administrativ yrkeserfarenhet minst ett år
• God datorvana då handläggningen är digitaliserad
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• Goda kunskaper i engelska
• B-körkort

Meriterande
• Kunskaper i förvaltningslagen
• Handläggning av myndighetsärenden
• Jägarexamen

Personliga Egenskaper
Vi ser att du är:
• Serviceinriktad och ge ett förtroendefullt intryck både muntligt och skriftligt.
• Ha en god förmåga att samarbeta både internt och externt
• Kunna arbeta självständigt med hög kvalité, även under hög arbetsbelastning
• Ansvarstagande och kvalitetsmedveten
• Strukturerad och noggrann
• Flexibel - du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter
• Ha förmågan att prioritera
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) genomförs före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-20
Ange följande referens när du ansöker: C15746/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sandra Petersson

Företag
Polismyndigheten, Rättsavdelningen

Adress
Polismyndigheten, Rättsavdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
3745610

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Rättsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Rättsavdelningen: