Handläggare Föräldrapenning Växjö

Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Växjö, Emmaboda, Ljungby, Älmhult, Värnamo eller i hela Sverige

Arbetsuppgifter och ansvar
Som handläggare föräldrapenning ansvarar du för att handlägga inkomna ärenden i enlighet med gällande regler och processer. Du kontrollerar, rimlighetsbedömer och kompletterar inkomna uppgifter. Därefter fattar du beslut om ersättning samt verkställer beslutet. I arbetet har du viss kontakt med framförallt kunderna, men också med t.ex. arbetsgivare. Kontakterna sker oftast per telefon eller e-post. I arbetet ingår att dokumentera och registrera relevant information kopplat till inkomna ärenden.

Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med din närmsta chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.

Inledningsvis kommer du att arbeta med handläggning av tillfällig föräldrapenning.

Publiceringsdatum
2007-09-28

Kvalifikationer
Som handläggare föräldrapenning söker vi dig som har slutbetyg från gymnasium eller motsvarande, med godkänt betyg i matematik, svenska och engelska. Vi ser att du har erfarenhet av arbete med administration. Liknande arbete inom en myndighet är meriterande.
Som handläggare är det viktigt att du är noggrann och strukturerad. Du har förmågan att utreda och bedöma dina ärenden självständigt. Du kan ha många pågående ärenden samtidigt och arbetsbelastningen är periodvis ojämn. Arbetet kräver att du har en mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift. Du som söker har goda datakunskaper och erfarenhet av kundkontakter och du ska trivas med visst rutinarbete.

Övrig information
Tjänsterna är tillsvidaretjänster på heltid med tillträde omgående. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.

Mer information
Vill du veta mer om tjänsten som handläggare föräldrapenning är du välkommen att kontakta Carolina Richardsson, tfn 0470-77 23 16.
För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta Maj Carlsson, HR specialist, tfn 08-786 90 00 (vxl).
Fackliga kontaktpersoner är Anna Malmström, SACO, tfn 0470-77 22 54 eller Kristina Hörman, ST, tfn 0771-524 700 (vxl).

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning senast den 14 oktober 2007. Söker du handläggare föräldrapenning märker du ansökan med dnr 045968-2007. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan till rekrytering@forsakringskassan.se eller Försäkringskassan, Gemensam Service, 831 84 Östersund.

Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, etnicitet, religion, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.

Anställningstyp/arbetstider
Tillsvidare.

Ersättning
Fast lön.

Kontakt
Carolina Richardsson, 0470-77 23 16 Direkt, enhetschef föräldrapenning
Maj Carlsson, 08-786 90 00 Växel, HR-specialist

Facklig kontakt
Anna Malmström, 0470-77 22 54 Direkt, SACO
Kristina Hörman, 0771-524 700 Växel, ST

Så ansöker du
Sista ansökningsdag 2007-10-14
Ange följande referens när du ansöker: 045968-2007
Vi tar emot ansökan via epost: rekrytering@forsakringskassan.se

Företag
FÖRSÄKRINGSKASSAN
10351 STOCKHOLM
Telefonnummer: 08-7869000

Kontorsadress
ADOLF FREDRIKS KYRKOGATA 8
STOCKHOLM

Jobbnummer
13159

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: