Handläggare efterlevandepension - Pensionsmyndigheten Luleå - Administratörsjobb i Luleå
Handläggare efterlevandepension
Pensionsmyndigheten Luleå / Administratörsjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Luleå, Boden, Piteå, Älvsbyn
Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten Luleå i Luleå

Vi jobbar för att göra pensioner enklare. Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och betalar ut pensioner till 1,8 miljoner pensionärer motsvarande cirka 230 miljarder kronor per år. Dessutom hanterar vi mer än 3 miljoner fondbyten årligen. Vi är ungefär 900 anställda och bedriver verksamhet på åtta orter i landet.
Pensionsadministrationsavdelningen ansvarar för administrationen av inkomstpension, tilläggspension, premiepension, garantipension, bostadstillägg till pensionärer, äldreförsörjningsstöd och efterlevandepension samt frivillig försäkring och sjömanspension. I avdelningens uppdrag ingår också styrning, uppföljning och utveckling av verksamheten.
Verksamheten bedrivs processorienterat på sex orter (Halmstad, Karlstad, Växjö, Luleå, Visby och Stockholm) och består av cirka 650 medarbetare.
I Luleå handlägger vi efterlevandepension och ärendemottagning och platschefen i Luleå är processägare för efterlevandepension. Vi söker nu handläggare som ska arbeta med efterlevandepension på Luleåkontoret.

Publiceringsdatum
2010-02-26

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med att handlägga ansökningar om barnpension, omställningspension och änkepension avseende bosatta i Sverige. Som handläggare beslutar du i ärendet samt gör beräkningar. Arbetet bedrivs i nära kontakt med pensionstagarna samt med svenska och utländska myndigheter.

Erfarenhet och utbildning
Du har 3-årig gymnasieutbildning. Kvalificerad yrkesutbildning med inriktning försäkringshandläggning är meriterande. Kunskap om och erfarenhet av handläggning av efterlevandeförmåner är meriterande. Du uttrycker dig väl muntligt och skriftligt, både på svenska och engelska. Språkkunskaper utöver svenska och engelska är meriterande. Arbetet kräver att du har god datorvana.

Dina egenskaper
Du är strukturerad, noggrann och arbetar gärna såväl självständigt som i grupp. Du är serviceinriktad, prestigelös och trivs i en miljö med högt tempo. Då arbetet innebär nära kontakt med pensionstagarna krävs att du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du månar om att ge god service och ett trevligt bemötande. Vid urvalet läggs stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Tidsbegränsad anställning tom 2010-12-31. Heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
För mer information:
För mer information om tjänsten kontakta enhetschef Britt Rasmussen 072-210 2696 eller enhetschef Ulla Kummu 072-210 2690.
Fackliga representanter är Maria Johansson, Saco-S, 010-454 3543 och Elisabet Fredriksson, ST, 010-454 3534.
Välkommen med din ansökan!
Du ansöker på:
http://www.pensionsmyndigheten.se/LedigaTjanster.html
Din ansökan vill vi ha senast den 2010-03-12.
Ange diarienummer PSL 2010-45 i din ansökan.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-03-12

Företag
Pensionsmyndigheten Luleå

Adress
Pensionsmyndigheten Luleå
Box 855
97126 Luleå

Kontorsadress
Hummergatan 3
973 34 Luleå

Jobbnummer
595890

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pensionsmyndigheten Luleå: