Handläggare bostadsanpassning

Falu Kommun, Omvårdnadsförvaltningen / Sjukgymnastjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukgymnastjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falu Kommun, Omvårdnadsförvaltningen i Falun

Omvårdnadsförvaltningens arbete bygger på en gemensam värdegrund där trygghet är ett centralt begrepp i arbete tillsammans med den enskilde kunden. I varje möte med den enskilde ska omvårdnadsförvaltningens verksamheter kännetecknas av ett bemötande som säkerställer respekt, integritet, självbestämmande, gott bemötande, kontinuitet och inflytande för den enskilde.

Inom omvårdnadsförvaltningen har biståndsenheten ansvar för den myndighetsutövning som omvårdnadsnämnden utför i förhållande till enskilda.
Fr.o.m. 130101 ansvarar enheten för bostadsanpassningsbidrag, som kommer att handläggas av två personer.
Anställningsvillkor: Befattningarna är tillsvidareanställningar på heltid. Tillträde fr.o.m. 2013-01-01.
Arbetsuppgifter: Som handläggare av bostadsanpassningsbidrag arbetar du utifrån Lagen om bostadsanpassningsbidrag med att utreda ansökningar från enskilda personer med olika funktionsnedsättningar gällande anpassningar i och i anslutning till bostaden. Målgruppen spänner över alla åldrar. I arbetet ingår att bistå sökande med information, rådgivning och förslag till anpassningsåtgärder, fatta beslut om bidrag och att vara kontakperson för den sökande fram till att anpassningen är utförd. Du kommer att ha ett nära samarbete med de sökande och deras närstående. Arbetet som handläggare av bostadsanpassningsbidrag innebär även mycket kontakt med andra yrkeskategorier så som vårdpersonal, entreprenörer och fastighetsägare.
Tillräckliga kvalifikationer (minimikrav): Vi söker dig som är legitimerad sjukgymnast eller arbetsterapeut.
Uppdraget som handläggare av bostadsanpassningsbidrag innebär eget ansvar vilket fordrar att du trivs med att vara självgående och driva processer beslutsamt och med omdöme. Arbetet ställer krav på god kommunikativ förmåga, muntligt såväl som skriftligt. Vidare krävs att du är serviceinriktad med ett stabilt förhållningssätt till uppdraget.
Meriterande kvalifikationer: Erfarenhet från myndighetsutövning, handläggning och utredningsuppgifter.
Upplysningar: Sektionschef Jonas Hampus, 023-827 04
Enhetschef Christina Ehrs, 023-827 56
Enhetschef Kerstin Degerlund, 023-820 64

Fackliga företrädare: Vision Elisabeth Johansson, 023-877 80
LSR Lars Wickman, 023-823 32
FSA Ulrika Hellmo, 023-827 64

Publiceringsdatum
2012-11-07

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Tillträde
20130101

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-11-19
Ansökan med ref nr, meritförteckning, löneanspråk och övriga handlingar som åberopas sänds till:
Falu Kommun
Omvårdnadsförvaltningen
791 83 FALUN
Ange följande referens när du ansöker: OMV 12-56
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb.omvardnadsforvaltningen@falun.se

Kontakt
Sektionschef Jonas Hampus, 023-827 04
Enhetschef Christina Ehrs, 023-827 56
Enhetschef Kerstin Degerlund, 023-820 64

Facklig kontakt
Vision Elisabeth Johansson, 023-877 80
LSR Lars Wickman, 023-823 32
FSA Ulrika Hellmo, 023-827 64

Företag
Falu Kommun, Omvårdnadsförvaltningen

Adress
Falu Kommun, Omvårdnadsförvaltningen
79183 FALUN

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 023-83000
E-postadress: jobb.omvardnadsforvaltningen@falun.se

Jobbnummer
1385766

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falu Kommun, Omvårdnadsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falu Kommun, Omvårdnadsförvaltningen: