Handläggare Av Polismyndighetsärenden

Polismyndigheten i Hallands län / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Hallands län i Halmstad, Varberg eller i hela Sverige

Polismyndigheten i Hallands län är Sveriges sjunde största polismyndighet med 770 anställda, varav 572 poliser.
Nu söker vi en handläggare av polismyndighetsärenden,
främst vapenärenden. Du kommer att vara placerad vid Staben Juridik inom polismyndigheten i Hallands län. Vid Staben Juridik arbetar i dag 14 medarbetare med ansvar för bland annat juridiskt stöd, tillstånd och andra myndighetsbeslut, allmänt diarium, arkiv samt tillsyn och kontroll inom enhetens verksamhetsområde.
Placeringsorten är inledningsvis i Halmstad men kan komma att ändras inom Hallands län.
Som handläggare är du en företrädare för Polisen och stärker förtroendet hos allmänheten. Du kombinerar effektivitet, engagemang och tillgänglighet i ditt arbete genom att
• Uppnå individuella resultat och bidra till gemensamma mål.
• Använda din kompetens och ta ansvar för dina arbetsuppgifter.
• Ta ansvar för din utveckling och därmed bidra till verksamhetens utveckling.
• Utbyta information och kunskaper, delta i dialoger samt ge och ta emot återkoppling.
• Visa respekt och engagemang i mötet och samarbetet med andra.
• Bidra till ett bra arbetsklimat och en god arbetsmiljö.

Publiceringsdatum
2011-08-11

Dina arbetsuppgifter
Som handläggare med inriktning mot vapen kommer du att självständigt bereda/handlägga polismyndighetens vapenärenden. Förutom det innebär arbetet att du handlägger
och bereder till exempel hundärenden, ordningsvaktsfrågor och andra ärenden inom olika speciallagstiftningar. Du är även beslutsfattare i vissa av myndighetsärendena. Du ska vara beredd på att fysiskt hantera vapen. Du utför inspektioner och kontroller av olika typer av verksamheter som Staben Juridik är satta att granska. Vidare innebär arbetet viss diarieföring samt kontakter med allmänheten via besök och telefon.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning, till exempel förvaltningsprogrammet, eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga. Du ska vara van att arbeta mål- och resultatinriktat. Vi lägger vikt vid att du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt har god datorerfarenhet. Likaså präglas du av ett kundorienterat förhållningssätt och har en hög servicekänsla, gott omdöme och god analytisk förmåga. Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha handlagt myndighetsärenden och/eller har erfarenhet av fysisk vapenhantering.

Dina personliga egenskaper
För att du ska trivas som handläggare hos oss tror vi att du är noggrann, ordningsam och strukturerad. Du är beredd att ta eget ansvar och har en hög arbetskapacitet. Du är utåtriktad och har lätt för att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du har en positiv grundinställning.
I rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Befattningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen kommer att genomföras före anställning. Svenskt medborgarskap är ett krav.Vid upprättande av sökandeförteckning kommer dina personuppgifter att registreras. Genom din ansökan godkänner du denna registrering. Anställningen är tillsvidare men myndigheten kan komma att tillämpa sex månaders provanställning. Vi eftersträvar en jämn könsfördelning och sätter värde på de kvaliteter som etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
Upplysningar:
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta chefen för Staben Juridik Anna Ladeborn Nilsson (semester v. 34), 0340-64 51 40 el stf chef Helén Berggren 0340-645131.

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
6 månaders provanställning

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-09-04
Välkommen med din intresseanmälan märkt med diarienr AA-713-5614/11 tillsammans med personligt brev och meritförteckning till Polismyndigheten i Hallands län, Staben HR, Box 1031,
301 10 HALMSTAD eller via e-post: tjansteansokan.halland@polisen.se . Senast 2011-09-04.
Ansökan kan skickas till e-postadress: tjansteansokan.halland@polisen.se

Facklig kontakt
OFR/P, Arne Bykander tel 0767-740695, OFR/S, Margaretha Gustafson tel 0766-333414
SEKO, Sven-Erik Karlsson tel 070-4184198
SACO-S, Lars Johan Svensson tel 0703-170225

Företag
Polismyndigheten i Hallands län

Adress
Polismyndigheten i Hallands län
Box 1031
30110 HALMSTAD

Kontorsadress
Norra Källegatan 3

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 995-11414
Faxnummer: 035-171318

Jobbnummer
999763

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten i Hallands län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten i Hallands län: